
En el marc de la mostra Transhumància. Camins que deixen petjada que es pot visitar al jardí del Palau Robert, a Barcelona, fins al 29 de juny, s’han programat dues activitats complementàries, que són gratuïtes, però requereixen inscripció prèvia a l’adreça: tramesespalaurobert@gencat.cat. Les inscripcions es poden formalitzar fins el mateix dia de les activitats, sempre supeditades a l’aforament disponible.
Les propostes són aquestes:
Dia 28 de maig
A les 18:00h, visita guiada de l’exposició
De 18.30h a 19:30h, presentació i debat sobre tres llibres relacionats amb la transhumància i la ramaderia extensiva, amb els seus autors i autores:
- Pastors i Ramats, de Xavier Bayer i Pep Puig
- La noia de les ovelles pigallades, de Laura Gordó
- La Tria de Mulats d’Espinavell, d’Eva Martínez Picó
El debat serà moderat per Josep Sucarrats, director de la revista Arrels.
Dia 17 de juny
A les 18:00h, visita guiada de l’exposició
De 18:30h a 19:30h, presentació del documental Transhumància, el camí de l’herba eterna, a càrrec de Pau Barrull (Direcció) i Pepe Camps (Realització) i col·loqui amb el públic assistent.
Les imatges de l’exposició són de transhumàncies caminades durant els últims vint anys, tant d’ovelles com de vaques i d’escamots d’eugues, amb els mascles i els pollins, en diferents punts del Pirineu català, a banda i banda de la frontera administrativa que separa catalans del nord i del sud.
L’exposició pretén reivindicar i reconèixer la feina de pastors i pastores, i la importància de defensar-ne l’activitat per a tenir un món més habitable, sostenible i viu.
L’accés a l’exposició és lliure i gratuït.