El Consell de Ministres aprova la modificació del Reglament de construcció en les noves edificacions

construccio
Treballadors en una obra de construcció d’un edifici. Foto: Arxiu

El Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del titular de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, la modificació puntual del Reglament de construcció per a possibilitar el compliment de les obligacions d’inspecció, manteniment i reparació dels ancoratges en les noves edificacions.

La modificació se centra a establir que tota nova construcció d’edifici, i en la qual s’executin ancoratges, aquest han de ser dissenyats i construïts de manera que tots els ancoratges siguin accessibles, per al personal i la maquinària adient. L’objectiu és que es puguin dur a terme les actuacions pròpies d’inspecció, manteniment i reparació dels ancoratges, fins i tot la perforació i execució de nous ancoratges en cas de fallada dels ancoratges inicials.

A més, la modificació puntual també estableix que és necessari introduir de forma explícita al llibre de l’edifici, de forma descriptiva, els ancoratges executats a l’empara de la llicència d’edificació.

[do_widget id=category-posts-pro-64]