
S’intensifiquen els treballs de recol·lecció de l’hidrocarbur pel vessament que hi ha hagut al riu Madriu d’Escaldes-Engordany. A la nit s’han fet comprovacions i, a primera hora d’aquest dijous, s’han dut a terme les accions més importants. La quantitat de gasoil i la forta pudor que hi havia a la zona han anat disminuint progressivament.
Les tasques de neteja les fan dues empreses especialitzades, mentre que Bombers es trasllada al pont de la Tosca cada certes hores per a comprovar el dispositiu amb la variació del cabal del riu. A més, per a frenar el gasoil, s’han col·locat mànegues absorbents a l’altura de l’edifici del Comú d’Escaldes-Engordany.
L’hidrocarbur que va acabar al riu dimecres a la nit prové d’un edifici del carrer d’Engolasters que va omplir el dipòsit de gasoil per a la calefacció. S’ha obert l’acta pertinent per a saber exactament què ha passat.
Encara no se sap tampoc quina és la quantitat exacta que ha acabat a l’aigua i que s’ha estès per diversos rius del país. En total, el dipòsit es va omplir amb 4.400 litres de gasoil, segons informa AndorraDifusió.