Relaxament de mesures anti-Covid amb control d’accés a partir de la setmana vinent

Joan Martínez Benazet
Joan Martínez Benazet. Foto: SFG

El Govern ha aprovat aquest dimecres, a proposta del ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, una nova pròrroga d’una setmana de les actuals mesures per fer front a la COVID-19. També s’ha acordat la pròrroga d’una setmana de l’estudi observacional que permet obrir els locals d’oci nocturn mitjançant el control d’accés estricte de tots els participants.

Paral·lelament, l’Executiu estudia aplicar un seguit de mesures més relaxades a partir de la setmana vinent i que aniran relacionades amb l’ús de certificats COVID a diversos sectors. La voluntat del Govern, ha explicat Martínez Benazet, és que en funció del sector aquest certificat sigui obligatori per accedir-hi o opcional. En aquest darrer cas, els locals que el demanin podran aplicar unes mesures més flexibles entre els seus usuaris.

Per tal d’exposar-los la proposta i recollir les seves opinions, el Govern ha iniciat una ronda de reunions i contactes amb els diversos sectors implicats. La voluntat és recopilar també les seves propostes abans que la setmana vinent s’aprovin els canvis en el Decret de mesures.

Martínez Benazet també ha avançat que l’Executiu treballa també per a la creació d’una aplicació pròpia que permeti fer la lectura i comprovació dels QR. D’aquesta manera, es facilitarà que tots els establiments i organitzadors d’esdeveniments disposin del mateix sistema de validació.

[do_widget id=category-posts-pro-64]