
L’andorrana, Mònica Doria, repetirà presència a les semifinals de canoa eslàlom de París 2024, ara en C1 femení. Aquest dimarts la palista del Cadí Canoë-Kayak ha recuperat les bones sensacions i ha establert el tercer millor temps de les classificatòries de canoa (101.28), amb la qual cosa n’ha tingut de sobres per a passar ronda.
La representant de l’equip olímpic andorrà ha aconseguit aquesta marca a la primera mànega, en què s’ha quedat a menys de dos segons de la líder, la txeca Gabriela Satkova (99.44), i a poc més d’un segon de l’australiana Jessica Fox (100.85), que aspira a fer el doblet després d’haver-se proclamat campiona olímpica de caiac (K1).
A la segona mànega, i amb la classificació pràcticament assegurada, Mònica Doria ha pogut arriscar més i, finalment, s’ha saltat una porta, cosa que li ha deixat un resultat de 151.68, gairebé igual que el de la primera baixada pel que fa a temps, però aquest cop amb 50 segons de penalització. En tot cas, això no ha portat cap canvi a la classificació perquè quasi totes les altres competidores no han pogut superar la seva marca de la primera ronda.
D’aquesta manera, Doria ha confirmat la tercera posició. Satkova i Fox també s’han quedat amb el millor temps de la primera mànega. D’aquesta manera, totes tres seran les últimes a prendre la sortida a la semifinal d’aquest dimecres.
L’esportista del Principat ha superat en aquesta primera jornada rivals com l’eslovaca Zuzana Pankova (4a, 103.27), l’alemanya Elena Lilik (5a, 103.29), la britànica Mallory Franklin (6a, 104.72) o la brasilera Ana Sátila (7a, 105.16). Entre les 18 classificades també hi ha la basca Miren Lazkano, que finalment ha passat el tall amb un 15è lloc (109.49), a 10 segons del millor temps. Per tant, la guipuscoana serà la quarta a la línia de sortida de la penúltima ronda.
La jornada decisiva començarà aquest dimecres a mitja tarda (15:30 h), amb la semifinal. La final serà al cap de dues hores (17:25 h). Es podrà veure des de la pantalla instal·lada a la sala de plens de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, des d’on aquests dies el Cadí CK fa seguiment de la competició.
Aquest dimarts també s’han disputat les classificatòries de K1 masculí, en què Pau Echaniz ha aconseguit igualment la classificació, en aquest cas amb una 12a posició. El palista de l’Atlético San Sebastián i exmembre del Cadí CK havia fet el novè millor temps de la primera mànega (87.84). A la segons baixada, tot i que ha estat superat per alguns rivals, ha fet un temps molt semblant (88.37) i amb tot plegat n’ha tingut prou per a assegurar-se la presència a la següent fase.
El millor d’aquesta jornada ha estat el francès Titouan Castryck, vuit segons per sota d’Echaniz (80.09). En segon lloc ha quedat el txec Jiri Prskavec (83.74); i tercer, l’italià Giovanni de Gennaro (85.34). La semifinal de K1 masculí es disputarà aquest dijous (15:30 h) i tot seguit hi haurà la final (17:20 h), amb la qual es tancaran els podis d’eslàlom abans de donar pas al caiac cross.


