La fase decisiva dels treballs de la desviació de Sant Julià començarà a l’estiu

El ministre Raul Ferré visitant les obres (SFGA)
El ministre Raul Ferré visitant les obres (SFGA)

Per a donar l’impuls definitiu a la desviació de Sant Julià de Lòria, el Govern ha licitat les obres de la segona fase del túnel de Rocafort, el darrer tram perquè la desviació de Sant Julià de Lòria quedi completada i sigui una realitat. Els treballs consistiran en l’excavació del túnel i la construcció dels vials d’accés que connectaran el Túnel de la Tàpia amb l’enllaç de la CG1.

“Es tracta d’una via imprescindible que millorarà la seguretat i la mobilitat desplaçant fora del centre de Sant Julià de Lòria uns 18.000 vehicles diaris”, ha assegurat el ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, que ha visitat les obres aquest dilluns al migdia. A més, la infraestructura permetrà reduir els nivells de CO2 en un 41% respecte als actuals.

“Encara no s’han finalitzat les obres de la primera fase, però ja estem licitant els treballs de la segona fase per a avançar amb la infraestructura i poder-la tenir enllestida el primer semestre de l’any 2027”, ha afirmat el ministre. La primera fase constructiva del projecte progressa a un bon ritme, avançant-se dos mesos respecte del calendari previst. D’aquesta manera, tan bon punt s’acabin de col·locar les xarxes de protecció de la boca nord ja es començarà a treballar en els accessos de la boca sud del túnel per tal d’optimitzar el temps.

L’actuació de la primera fase, que va començar a l’octubre, consisteix en la instal·lació de les proteccions de vessants tant a la boca nord com sud del futur túnel, per a reforçar la seguretat enfront de la caiguda de blocs rocosos d’aquesta zona.

El termini d’execució de la segona fase és de dos anys, i la previsió és poder adjudicar l’obra a principis d’estiu i en les setmanes vinents iniciar els treballs. El túnel tindrà una longitud d’uns 233 metres, complementats amb uns accessos d’uns 100 metres a cada boca. A més, disposarà de tres carrils, dos en sentit sud i un en sentit nord, com el túnel de la Tàpia. D’aquesta manera, la CG1 des de l’enllaç amb la carretera secundària de Fontaneda fins a l’enllaç d’Aixovall comptarà amb tres carrils. El túnel suposa una inversió d’uns 24 milions d’euros pressupostada en diversos crèdits plurianuals.

[do_widget id=category-posts-pro-64]