Han començat les patrulles mixtes contra el contraban

Un dels controls conjunts a la zona de la frontera francoandorrana (Policia d'Andorra)
Un dels controls conjunts a la zona de la frontera francoandorrana (Policia d’Andorra)

Primera sortida de la patrulla mixta d’agents de la Gendarmeria i policies andorrans, que té com objectiu treballar conjuntament en la lluita contra el tràfic mercaderies sensibles, com ara el tabac. També han intervingut agents de duana d’Acs-les-Térmes. Aquesta nova col·laboració entre forces de seguretat s’inicia després que l’estat francès hagi reforçat la seva presència a la zona, amb la inauguració, a principi de mes, de la brigada mòbil territorial a l’Ospitalet.

Tal i com publica aquest dijous AndorraDifusió, l’interès francès en aquestes intervencions és, segons la Gendarmeria de l’Arieja, posar pressió als traficants, sobretot les grans xarxes de distribució, per sobre del valor de la mercaderia que es pugui decomissar.

Els cossos de seguretat fan controls aleatoris a la carretera i també inspeccionen a peu punts de pas habituals. En aquesta ocasió, l’actuació es va fer íntegrament a França. La primera sortida va tenir lloc fa una setmana i es continuarà repetint de manera aleatòria a diferents indrets del sector fronterer. Fins a inici de desembre els agents francesos han decomissat 30.000 cartons de tabac, xifra similar a la de 2023.

[do_widget id=category-posts-pro-64]