Etsy, el nou fenomen de les plataformes de venda en línia

Una dona comprant per Internet
Una dona comprant per Internet (AMIC)

Etsy és una plataforma en línia que s’especialitza en la venda de productes artesanals i amb un fort component vintage. Va ser fundada a Brooklyn (Nova York) l’any 2005 per tres artistes (Rob Kalin, Chris Maguire i Haim Schoppik) i, des de llavors, ha crescut exponencialment en popularitat i en la quantitat de venedors i compradors que utilitzen la seva plataforma.

Segons expliquen des del mercat de valors tecnològics dels Estats Units, el famós Nasdaq, aquest any passat Etsy ha permès que fins a 7,4 milions de venedors actius hagin arribat amb els seus productes a 94,1 milions de compradors actius.

L’any 2015 l’empresa que es troba darrere d’aquesta plataforma va sortir a borsa, amb una oferta inicial (IPO) de 16 dòlars per títol que, actualment, cotitza a uns 112 dòlars.

Les comparacions amb Amazon no han trigat a sorgir, malgrat que, almenys de moment i si Etsy no canvia el seu enfocament, no són marketplaces comparables perquè serveixen a tipologies de negoci diferents.

Això sí, Amazon li ha vist les orelles al llop i, per a curar-se en salut, l’any 2015 va llançar el seu propi marketplace de productes fets a mà, batejat amb l’original nom d’Amazon Handmade.

Un aspecte que Etsy cuida i que la diferència, precisament, d’Amazon, és que deixa un major marge als venedors que treballen en la seva plataforma, a més de promoure aquella producció artesanal amb materials sostenibles.

L’experiència de compra és també individualitzada a Etsy, i no centralitzada com a Amazon, la qual cosa dona una major flexibilitat als venedors, encara que els compradors han d’anar adaptant-se de manera individual als costums de cadascun dels venedors.

Finalment, també trobem una altra diferència principal que Amazon potència la compra impulsiva i, fins i tot, compulsiva, mentre que Etsy cerca un consum més responsable, equilibrat, i sostenible, ja que l’adquisició de productes en les seves pàgines acostuma a realitzar-se després de pensar-ho bé, perquè el que es ven en les seves pàgines – com és habitual en un producte artesanal – acostuma a ser més car que el que es troba a Amazon


Per Tecnonews

[do_widget id=category-posts-pro-64]