Dakar: Les avaries segueixen castigant a Albert Llovera i Margot Llobera

El camió d'Albert Llovera, Margot Llobera i Petr Vojkovsky en acció al Dakar
El camió d’Albert Llovera, Margot Llobera i Petr Vojkovsky en acció al Dakar (FotoEsport/Albert Llovera)

Una vegada superada l’avaria inicial de l’etapa pròleg, semblava que les millors sensacions tornaven a l’equip FORD TRUCKS ESPAÑA. L’equip va completar bona part de la cronometrada a bon ritme i lluitant en la part mitjana de la graella de camions que, en aquest inici de carrera, era l’objectiu que perseguia Llovera.

Amb tot, Albert Llovera-Margot Llobera-Petr Vojkovsky, mancant uns 60 km, per a arribar a la meta, amb tota probabilitat víctima d’un dels paranys del traçat, es va bloquejar el diferencial posterior i, en aquests instants, es troben treballant per a solucionar l’avaria i poder completar l’etapa.

Aquestes eren les paraules d’un dels membres de l’equip des del lloc de l’incident: “Estàvem completant una etapa a un bon ritme i guanyant confiança després del succeït la jornada anterior. Amb la meta molt a prop (a uns 60 km), s’ha bloquejat el diferencial posterior. Estem treballant per a desbloquejar-lo, només amb la tracció davantera podríem arribar a l’assistència, el recorregut que ens queda és pla i sense sorra. No serà fàcil, però lluitarem fins al final.”

No hi ha cap dubte, Albert Llovera i el seu equip són especialistes en superar adversitats i lluitaran amb tot per a poder completar l’etapa i estar demà a la sortida.

Absent en aquesta edició del Dakar del potent equip Kamaz, sembla que els pilots txecs volen prendre el relleu dels soviètics. Macik-Tomasek-Svanda (Iveco), guanyadors de l’etapa pròleg, han aconseguit la primera victòria d’etapa, després de decantar, a favor seu, la dura lluita que han mantingut amb els seus compatriotes Loprais-Pokora-Valtr Jr (Praga V4S). Va completar aquest primer podi parcial de la prova el joveníssim pilot holandès (20 anys), Mitchel Van den Brink que, compte com a mecànic en la cabina del seu Iveco, a l’experimentat Moi Torrellardona.

La segona etapa partirà, una altra vegada, des de SEA CAMP, però en aquesta ocasió en direcció a ALULA. Un recorregut total que s’acostarà als 600 km, dels quals 430 km, seran cronometrats.

Per a aquesta jornada les previsions apunten que, augmentaran les dificultats sobretot en l’àmbit del pilotatge. Bona part del traçat passa per pistes tancades, envoltades de grans roques. Per a finalitzar el dia, els equips hauran de superar una altra petita ració de dunes. El Dakar 2023 s’allunya gradualment del Mar Roig.

TOTES LES NOTÍCIES