Convocatòria dels exàmens oficials de graduat en segona ensenyança per a candidats lliures a l’octubre

Persones fent un examen
Persones fent un examen (iStock/arxiu)

La titular d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha anunciat la propera convocatòria d’exàmens oficials de graduat en segona ensenyança per a candidats lliures, que es farà al pròxim mes d’octubre al Centre de Formació al Llarg de la Vida. Pot accedir a la convocatòria tota persona establerta legalment al país −andorrana o resident− i les persones andorranes no residents de més de 16 anys.

Les inscripcions als exàmens s’hauran de dur a terme entre el 22 de setembre i el 7 d’octubre, ambdós dies inclosos, al Servei de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern, al carrer Prat de la Creu, 62-64, d’Andorra la Vella. Els exàmens se celebraran entre el 18 i el 20 d’octubre.

Els candidats poden sol·licitar la convalidació d’assignatures presentant a l’àrea encarregada dels exàmens oficials, fins al 10 d’octubre, el formulari disponible a www.educacio.ad, acompanyada d’un certificat dels resultats acadèmics del centre educatiu on ha cursat el 2n curs de segon cicle de segona ensenyança del sistema educatiu andorrà, o equivalent. Les qualificacions han d’haver estat obtingudes com a màxim cinc anys abans de la demanda de convalidació.

Els exàmens donen dret als candidats que obtinguin una nota mitjana igual o superior a 5 sobre 10 al títol de graduat en segona ensenyança. Les notes es faran públiques el 16 de novembre a www.educacio.ad i al tauler d’anuncis del ministeri d’Educació i Ensenyament Superior.

 

El calendari d’exàmens queda estipulat de la següent manera:

Assignatures

Tipus de prova

Durada

Dia i hora de l’examen

Llengua catalana

Escrita

1 h 30 m

Dijous 20 d’octubre de les 11.30 h a les 13.00 h

Oral

30 m

Dimecres 19 d’octubre a partir de les 15.00 h a hores assignades *
Llengua castellana

Escrita

45 m

Dijous 20 d’octubre de les 15.00 h a les 15.45 h

Oral

20 m

Dimecres 19 d’octubre a partir de les 15.00 h a hores assignades *
Llengua francesa

Escrita

45 m

Dimarts 18 d’octubre de les 15.00 h a les 15.45 h

Oral

20 m

Dimecres 19 d’octubre a partir de les 15.00 h a hores assignades *
Matemàtiques

Escrita

2 h

Dimecres 19 d’octubre de les 11.30 h a les 13.30 h
Ciències físiques i de la natura

Escrita

1 h 30 m

Dimecres 19 d’octubre de les 9.00 h a les 10.30 h
Informàtica

Escrita

30 m

Dimarts 18 d’octubre de les 12.30 h a les 13.00 h

Pràctica

1 h 30 m

Dimarts 18 d’octubre*

Grup A de les 8.30 h a les 10.00 h

Grup B de les 10.15 h a les 11.45 h

Dijous 20 d’octubre*

Grup C de les 8.30 h a les 10.00 h

Ciències socials

Escrita

1 h 30 m

Dijous 20 d’octubre de les 9.00 h a les 10.30 h

[do_widget id=category-posts-pro-64]