
Amb relació a les notícies aparegudes a diversos mitjans de comunicació que vinculen el suposat acomiadament del director de la Creu Roja a una petició del Govern, l’Executiu informa del següent:
“El Govern va enviar una carta el 17 de març passat a les entitats o centres que presten serveis socials i sociosanitaris i que encara no havien acreditat que la persona que n’exerceix la direcció disposa d’una titulació, tal com estableix la Llei 6/2014 de serveis socials i sociosanitaris. L’entrada en vigor del text establia una transitòria de 4 anys perquè les persones poguessin acreditar disposar de la titulació requerida. Arribats al 2021, i a causa de la pandèmia, el Govern va considerar oportú prolongar el període i així ho va establir al Decret 527/2022 del 7-12-2022 d’aprovació del Reglament de prestacions tècniques i tecnològiques de serveis socials i sociosanitaris, que donava fins l’1 de setembre de 2024 per a acreditar disposar de la formació requerida.
En conclusió, després de diversos anys de pròrrogues i transcorreguts més de 6 mesos de la data límit de la finalització de la darrera pròrroga, l’àrea d’Autorització, Acreditació i Inspecció social i sociosanitària ha sol·licitat, com és preceptiu i com no pot ser d’una altra manera per a fer complir la Llei, l’acreditació de les titulacions.
A títol informatiu, els centres de dia de la Creu Roja que han anat obrint, han acreditat que la persona que n’exerceix la direcció està titulada segons el que estableix el Reglament.
La ministra d’Afers Socials i Funció Pública, Trini Marín, vol deixar clar que el Govern en cap cas suggereix cap acomiadament, sinó que ha instat a les entitats que encara no ho havien fet a acreditar que la persona que n’exerceix la direcció compleix la Llei i disposa de les titulacions que marca el Reglament o que, en cas contrari, indiquin quina persona amb titulació exercirà la direcció de l’entitat”.