La tradició fallaire es consolida a Sant Julià amb més participació i el primer fallaire menor

Falles a Sant Julià de Lòria. Foto: Comú
Falles a Sant Julià de Lòria. Foto: Comú

Sant Julià de Lòria es prepara per a rebre la nit més llarga de l’any: la revetlla de Sant Joan. Els preparatius han començat aquest cap de setmana amb el taller d’elaboració de falles amb els fallaires i els petits fallaires lauredians. Una activitat que ha comptat amb força participants i que ha permès, sobretot als més petits, conèixer aquesta tradició ancestral i preparar-se per a viure la màgia del foc.  

També s’ha celebrat el nomenament del primer fallaire menor de la parròquia, Jose Castro. S’ha escollit a través d’una gimcana on han participat els petits fallaires lauredians, joves d’entre d’entre 8 i 14 anys.

Amb el pas del temps, la tradició de les falles ha anat guanyant força i consolidant-se com una activitat cultural arrelada al calendari festiu de la parròquia. El 2022 es comptava amb 19 fallaires i acompanyants. Una xifra que enguany ha crescut fins als 29. Aquest augment encara s’ha fet més evident entre els petits fallaires lauredians, que han passat de 6 el 2022 a 21 actualment.

Pel que fa a les activitats programades per al 23 de juny, començaran amb la tradicional recollida de la Flama del Canigó a Casa de la Vall, la baixada amb relleus fins a la plaça de la Germandat i, ja a Sant Julià de Lòria, la cercavila pels carrers de la parròquia. En arribar a la plaça de la Germandat, el públic gaudirà de l’actuació dels petits fallaires lauredians i dels fallaires adults. La celebració es clourà amb la lectura del manifest i l’encesa de la foguera al parc del Prat Gran.

[do_widget id=category-posts-pro-64]