
El Consell Econòmic i Social (CES) treballa en la modificació de la llei sindical i l’objectiu és arribar a un consens. La proposta dels sindicats, segons publica AndorraDifusió, té com a prioritat la protecció de l’empleat, revocant l’acomiadament lliure i definint els comitès d’empresa. Així ho ha exposat el secretari general de l’USdA, Gabriel Ubach. “Que un treballador que vagi a una empresa i digui que vol promoure unes eleccions a delegat d’empresa, que no es trobi que l’endemà pugui ser acomiadat. Una llei que digui que aquest senyor en el moment que sigui candidat està protegit durant x temps”, assenyala Ubach.
En aquest sentit, Gabriel Ubach, també vol que quedi ben determinat el paper dels comitès d’empresa. “Un altre tema importantíssim és canviar molt la regulació del comitè d’empresa i saber ben clar quin és el seu rol”.
La patronal es troba a l’expectativa de les propostes dels sindicats, que haurien d’estar enllestides en quinze dies. El Govern remarca que, si no s’arriba a un consens, farà una proposta. Especialment, diu la ministra de Presidència, Habitatge, Economia i Treball, Conxita Marsol, “amb un nivell adaptat a la tipologia d’empresa i sense que sigui una gran modificació de la llei”.
Tot i que no s’han concretat terminis, l’objectiu seria poder tenir enllestida la modificació a final d’any, abans que es torni a encetar el debat sobre els salaris.


