Els Campionats del Món d’esquí alpí de Saalbach (Àustria) han viscut, aquest dijous, el primer dia de competició amb representació andorrana. El supergegant ha deixat Cande Moreno 28a i Jordina Caminal 30a. En una cursa guanyada per l’austríaca Stephanie Venier amb 1.20.47, Cande Moreno ha sortit a per totes i ha finalitzat el supergegant en la 28a posició amb el dorsal 34.
L’andorrana, Cande Moreno, ha fet un temps de 1.23.23, a 2.76 de Venier, amb un primer sector en què feia el 8è temps (+0.32), un segon en què marcava el 27è temps (+0.74), un tercer sector 30a (+0.70) i un quart 27a (+1.00). Finalment ha estat 28a, en una disciplina en què no va poder acabar en l’anterior Mundial, a Courchevel-Meribel al 2023.
Per la seva part, Jordina Caminal, que debutava en uns Campionats del Món, ha finalitzat 30a amb el dorsal 32, amb un temps de 1.26.02, a 5.55 de la vencedora, amb uns parcials que la situaven amb el 35è crono en el primer sector (+0.66), el 34è al segon (+1.33), el 35è al tercer (+1.87) i el 29è al quart (+1.69).
Divendres, entrenament de descens, a partir de les 9:30h, també amb Moreno i Caminal. La cursa de descens serà dissabte.
Cande Moreno, esquiadora: “En supergegant és difícil trobar aquest punt entre anar al cent per cent i no fer errors. Penso que el nivell està aquí, que estic esquiant bé, però avui faig una mànega amb massa errors i això penalitza. Ningú es deixa res, aquí hi ha molt nivell, la carrera està apretada i jo estic contenta, la veritat, per haver arribar aquí a temps, per estar en un esdeveniment així, amb un ambient increïble i una pista perfecta. Encara queda un dia de cursa i donat el millor i realment estic contenta amb el nivell que estic proposant i buscaré fer una baixada neta”.
Jordina Caminal, esquiadora: “Estic molt contenta primer de tot per arribar a meta, perquè he tingut una errada molt gran, crec que m’han pogut els nervis una mica, però tot i així no estava esquiant malament fins a l’error, que m’ha condicionat molt a tota la part baixa, on he perdut tota la confiança. Però, estic molt contenta d’estar aquí, contenta d’arribar a meta i ara a atacar el descens, que és el que ens queda i vaig amb moltes ganes”.
Xoque Bellsolà, entrenador: “Teníem objectius diferents en totes dues. La Jordina havia d’agafar experiència. Li ha pogut una miqueta, però està a baix i està confiada per a demà. Estarà més preparada pel descens que ara en el supergegant. I la Cande molt bé, tot i fer alguna errada està al pilot, torna a confirmar el que vam veure a Garmisch, està en temps de qualsevol moment ser més endavant, i en el descens ho farà molt bé. Penso que està dominant la pista i que està tornant molt bé de la lesió, que era l’objectiu número u de la Cande”.