Aprovada la nova compensació a les companyies de busos per al transport gratuït del 2023

Autobusos a l'Estació Nacional
Autobusos a l’Estació Nacional. Foto: EOG/Arxiu

El Govern ha aprovat el nou abonament resident de la concessió de les línies del transport nacional regular de viatgers. Així, fins ara, el Govern compensava a les companyies amb 30 euros per cada abonament mensual activat, independentment del nombre de viatges que feia l’usuari en un mes. Les dades d’ús extretes de la prova pilot han permès identificar que el 70% dels usuaris fan menys de 15 viatges mensuals.

Per aquest motiu, i tenint en compte la decisió de l’Executiu de mantenir la gratuïtat del transport públic per als residents durant l’any 2023, s’ha acordat buscar un nou sistema de compensació amb les companyies més equilibrat per a totes les parts.

D’aquesta manera, a partir de l’1 de febrer es compensarà a les companyies amb un preu per validació de trajecte i no per un abonament mensual. D’aquesta manera el Govern abonarà únicament els viatges realment efectuats a un preu d’1,31 euros per trajecte.

La tarifa continua estant subvencionada al 100% per als usuaris, amb viatges gratuïts i il·limitats en les línies regulars, sense tenir en compte la zona i la direcció del recorregut. Per a beneficiar-se de l’abonament resident cal disposar de residència o ser andorrà i no disposar d’un altre abonament subvencionat pel Govern.

[do_widget id=category-posts-pro-64]