Després d’un any amb la màxima intensitat, Margot Llobera acaba de complir un altre somni en la seva carrera esportiva: s’emporta a casa el seu segon pòdium a la Copa del Món de Bajas FIM, amb un merescudíssim tercer lloc Femení que la fa establir més encara com una de les figures claus de la categoria.
L’última cita del calendari de Bajas era importantíssima per a la pilot andorrana ja que puntuava doble, però el resultat la va acompanyar. El recorregut i el plantejament de carrera van ser molt diferents als de la passada edició, amb una cursa 100% sorra i dunes i una exigència física molt superior a la de la resta de proves del Campionat.
Els pilots es van enfrontar a un recorregut extremadament complex amb seu al Dubai Festival City Mall. El recorregut, 195 km cronometrats i 106 km d’enllaç a l’etapa 1 disputada el divendres 2 desembre i 196 km cronometrats i 122 km d’enllaç a l’etapa 2 del dissabte 3, amb un total de 631 km de cursa.
L’acció va començar amb l’Etapa 1 especialment dura i sense descans. Discorrent per pistes de sorra molt fina i tova, amb moltes dunes tallades que provocaven un desgast físic molt important. Una petita caiguda que va fer saltar l’Airbag que porten obligatòriament tots els pilots de motos va fer perdre alguns minuts Margot en haver d’aturar-se per a canviar el cartutx d’aire comprimit que porta el dispositiu de seguretat. L’objectiu va ser continuar, sabent que tots els pilots estaven patint de la mateixa manera i gratar el màxim temps possible a les seves dues contrincants en la lluita pel Mundial Femení.
L’Etapa 2 discorria exactament pel mateix recorregut, però en sentit invers. Això va facilitar les coses per a la jove pilot, que es va enfrontar a les dunes per la cara tallada, minimitzant l’impacte dels talls que tants maldecaps van provocar a tots els pilots durant la primera jornada. A més, es van trobar amb zones més ràpides que els donaven un respir, tot i que la calor també va ser un factor important en el desgast físic de tots.
Finalment, un segon lloc a la Baja Dubai i un tercer lloc a la Copa del Món de Baixes FIM suposen un tancament d’any espectacular per a Margot, que es confirma com una de les grans figures de la disciplina del Ral·li Raid.
Les declaracions de Margot Llobera:
“Estic molt contenta amb l’any que hem tingut, ser tercera en una Copa del Món és un somni. És cert que ens hem enfrontat a multitud de problemes aliens que hem hagut d’afrontar al llarg de la temporada. Recordo a Hongria que el vent em va tirar a terra i vaig trencar la torre de navegació, i a l’Aràbia Saudita vam tenir problemes amb una benzina contaminada que ens va parar també a pista, per la qual cosa al final de tot veiem que aquest únic punt de diferència al Campionat amb la segona classificada potser s’hauria pogut guanyar en altres circumstàncies.
Malgrat tot hem estat molt constants i hem corregut molt bé en tot tipus de terrenys, cosa que ens aporta encara més valor a aquest tercer lloc. No ha estat un any fàcil per a ningú i ens emportem a casa aquesta medalla, que era l’objectiu de l’any, així que n’estic molt satisfeta.
Aquesta carrera a Dubai ha estat increïblement física, no recordo una etapa com la primera d’aquesta Baja pel que fa al cansament físic, ha estat brutal, però m’emporto el sabor de boca d’haver lluitat fins al final amb tot el que tenia a dins.
La veritat és que estic encantada amb el meu equip, amb els meus patrocinadors i tots els que m’han donat suport aquesta temporada, aquest final d’any és molt especial per a mi. He notat la meva pròpia evolució al llarg d’aquestes carreres i els resultats ho han provat. Córrer un mundial és molt especial i estar al pòdium és increïble. Les meves companyes han corregut molt bé i les felicito pels seus resultats, hem lluitat de valent i també ho hem gaudit.
Ara ja estem pensant en l’any que ve i en els objectius que ens marcarem per a la temporada que vinent”.