Tecnologies per a conduir millor

Vehicle en un túnel
Vehicle en un túnel

En els darrers anys, la tecnologia aplicada a la conducció ha avançat tant que ja amb prou feines ens sorprenem per l’evolució dels equipaments de sèrie dels nous vehicles. Comoditat i seguretat són les premisses d’alguns dels desenvolupaments que us presentem a continuació i que marcaran un abans i un després a l’hora de posar-se al volant. Pren nota!

Estructura Versàtil Avançada (AVS)

Aquesta tecnologia garanteix la seguretat dels passatgers revisant la configuració dels cinturons de seguretat, reposacaps, coixins de seguretat i seients perquè estiguin en condicions perfectes. El vehicle, a més, monitoritza la temperatura de la pell, el ritme cardíac o respiratori i la pressió arterial per guiar els ajustaments de la distribució de l’aire o la configuració de la calor durant el viatge. Si detecta estrès, fatiga o marejos, el vehicle oferirà experiències multisensorials per relaxar o refrescar els passatgers.

 

Brain-to-Vehicle

Aquest sistema detecta i analitza les nostres reaccions a l’hora de conduir per predir possibles accions durant la conducció. Per exemple, detecta la intenció de cada moviment per poder anticipar-se a les situacions a què s’enfrontarà el conductor. Quan el sistema identifica que estem a punt d’iniciar una acció, la tecnologia es posa en marxa perquè aquesta es dugui a terme amb la màxima rapidesa i efectivitat. Aquesta tecnologia també ens pot ajudar a mantenir el control del vehicle en trajectes especialment sinuosos.

 

Forward Collission Avoidance Assist Concept

Aquesta tecnologia utilitza un sensor de radar sensible que és capaç de calcular la distància que hi ha entre el vehicle i el que el precedeix en ruta, a més de la velocitat relativa del darrer. Si el sistema considera que cal minorar la marxa, avisarà el conductor a través del monitor del vehicle i també mitjançant un senyal acústic. A continuació, generarà una força que empenyerà el pedal de l’accelerador cap amunt i frenarà suaument per ajudar a disminuir la velocitat. Quan estima que hi ha possibilitat de col·lisió, aplica de forma automàtica una frenada més efectiva i cenyeix el cinturó de seguretat al conductor.

 

LIDAR

Són les sigles de Laser Imaging Detection and Ranging. És un sistema de mesurament i detecció d’objectes mitjançant làser que es farà servir principalment per a cotxes autònoms. Tot i això, aquest tipus de sensors, càmeres de vídeo i sensors d’ultrasons també seran molt útils perquè el cotxe detecti possibles obstacles i ens informi abans que hàgim de prendre una decisió d’última hora. A les carreteres amb baixa visibilitat, el cotxe serà capaç d’informar-nos si s’acosta un cotxe o si hi ha algun obstacle.

 

Biometria

La biometria s’està incorporant als cotxes per augmentar la seguretat respecte de possibles robatoris. El sistema tradicional de claus acabarà desapareixent. De fet, la tecnologia NFC ja permet obrir el cotxe amb el telèfon mòbil, però el següent pas serà poder obrir-los i arrencar-los gràcies a les nostres empremtes digitals o al reconeixement facial.

 

AR Dashboards

La realitat augmentada de moment forma part de vehicles prototip, però és probable que no triguem gaire a poder veure cotxes que projecten les indicacions de la ruta sobre la carretera. Càmeres de llum, infrarojos, càmeres ToF 3D, sensors LIDAR…. Tot un conjunt de dispositius al servei de rutes més segures i còmodes.

 

Tecnologia V2V

La tecnologia V2V (de cotxe a cotxe) permetrà que els vehicles connectats es comuniquin entre ells per ajustar-ne la velocitat en funció de la resta de cotxes o rebre avisos d’emergència si un cotxe es queda encallat uns quilòmetres més endavant. Aquesta tecnologia ja és present en alguns vehicles.

 

Per circulaseguro.com

[do_widget id=category-posts-pro-64]