Espot i Sánchez comparteixen la dimensió sanitària, econòmica, social i de mobilitat de la pandèmia

Sánchez, Vives i Espot, a la rebuda de les autoritats a la Cimera Iberoamericana
Sánchez, Vives i Espot, a la rebuda de les autoritats a la Cimera Iberoamericana. Foto: SFG

El cap de Govern, Xavier Espot, ha mantingut aquest dimecres al matí una reunió  bilateral amb el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, a Soldeu, en el  marc de la XXVII Cimera Iberoamericana de Caps d’Estat i de Govern que acull  aquesta setmana el Principat d’Andorra. Ambdós mandataris han coincidit en el  compromís que s’ha de tenir amb els països de la Comunitats Iberoamericana per afavorir l’accés a la vacunació de manera global i en la gestió de la pandèmia.  

Durant la reunió, Espot i Sánchez han analitzat i compartit diferents aspectes de  l’actual context de pandèmia des de la dimensió sanitària, econòmica, social i de la mobilitat. En aquest sentit, el cap de Govern i el president espanyol han tractat la  campanya de vacunació en ambdós països i les estratègies de control que s’estan  aplicant. Espot ha agraït al president espanyol la col·laboració en els subministrament de vacunes d’Espanya a Andorra.  

També han tractat la cooperació bilateral i amb la Unió Europea per a la implementació del certificat digital que ha de permetre desplaçaments segurs arreu d’Europa de cara als pròxims mesos.  

De la mateixa manera, Espot ha exposat l’avançament d’Andorra en l’agenda  europea i l’estat actual de les negociacions per a l’Acord d’associació. En aquest  sentit, el president espanyol ha refermat novament el ple suport d’Espanya per assolir aquest acord. El cap de Govern ha remarcat que la facilitat en les relacions a nivell polític i tècnic entre Espanya i Andorra participen activament en  l’avançament d’aquest Acord.  

En la reunió també s’ha abordat la cooperació en matèria tributària. Ambdós  mandataris han celebrat que la bona entesa entre Governs, sigui en l’àmbit polític o  en el tècnic afavoreix la transparència i l’intercanvi d’informació mutu en matèria tributària.  

El cap de Govern, Xavier Espot, ha encapçalat la delegació andorrana, que també  ha comptat el secretari d’Estat d’Afers Europeus, Landry Riba, l’ambaixador  d’Andorra a Espanya, Vicenç Mateu, i membres del Gabinet del cap de Govern i  diplomàtics. Per part de la Presidència d’Espanya, acompanyaven al president  Pedro Sánchez el secretari d’Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, Cristina  Gallach, secretària d’Estat d’Afers Exteriors, per a Iberoamèrica i el Carib, Emma Aparici, directora d’Afers Exteriors de Presidència i l’ambaixador d’Espanya a  Andorra, Àngel Ros.  

La XXVII Cimera Iberoamericana de Caps d’Estat i de Govern se celebra a Andorra  entre el 19 i el 21 d’abril. L’acte central, la Reunió Plenària de caps d’Estat i de  Govern –amb presència física o virtual dels 22 països que conformen la Comunitat  Iberoamericana–, una de les que té més representants d’alt nivell que tindrà lloc  aquest dimecres a la tarda, a Soldeu. 

[do_widget id=category-posts-pro-64]