L’antic Egipte i l’art urbà de C215, entre les propostes de la temporada del CAEE i l’Espai Caldes

Valentí Closa i Anna Allué (comuee)
Valentí Closa i Anna Allué (comuee)

El conseller de Cultura i Promoció Econòmica, Valentí Closa, i la responsable del departament, Anna Allué, han presentat aquest matí de dimecres la nova temporada d’exposicions del Centre d’Art d’Escaldes-Engordany (CAEE) i de l’Espai Caldes, que s’estendrà fins a l’octubre del 2026. La proposta combina grans noms de la història de l’art amb creació contemporània i dona veu també a artistes del país. Closa ha destacat “la qualitat i la diversitat d’una programació que manté l’excel·lència del CAEE i de l’Espai Caldes”, amb l’objectiu “d’explicar i donar contingut a totes les exposicions proposades”.

El CAEE obrirà la temporada amb l’exposició Del néixer al renéixer: vivències a l’antic Egipte, que es podrà visitar del 29 d’octubre de 2025 al 21 de febrer de 2026. La mostra, produïda expressament per al CAEE amb la col·laboració del Museu Egipci de Barcelona, recupera una de les col·laboracions més reeixides de la història del centre.

L’exposició reuneix peces arqueològiques originals i proposa una mirada quotidiana sobre la civilització egípcia. A través de temes com la maternitat, la infància, la llar, el treball o la mort, ofereix una aproximació empàtica i humana a una de les cultures més fascinants del passat.

Paral·lelament, l’Espai Caldes acollirà des del mes de desembre Les figures de la laïcité. 2000 ans de combats, de l’artista urbà francès Christian Guémy, conegut com C215. En col·laboració amb l’Ambaixada de França, la mostra reunirà una vintena de retrats i plantilles de gran format, a més d’obres creades in situ per l’artista, convertint l’espai en un laboratori viu de creació.

La temporada continuarà al CAEE amb Celebrant Marilyn 1926-2026, una exposició que commemora el centenari del naixement de Marilyn Monroe a través de l’obra gràfica d’artistes com Andy Warhol, Salvador Dalí, Cindy Sherman i Milton H. Greene, procedent de la col·lecció privada Rupérez. De març a juny de 2026, la mostra proposarà un recorregut per la transformació de Norma Jean en icona universal de la cultura i la llibertat femenina.

També s’hi podrà veure, de juny a octubre de 2026, La revolució de l’escultura, amb quaranta peces originals que il·lustren les transformacions de l’escultura del segle XX a través d’artistes com Apel·les Fenosa, Marcel Duchamp, Meret Oppenheim, Pau Gargallo, Jorge Oteiza, Antonio López o Susana Solano.

L’Espai Caldes completarà la seva programació amb Inhabitabilitat inevitable, de Xavi Casals, que proposa una reflexió visual sobre la ciutat del futur, i amb Dones d’aigua, una mostra conjunta de Pepa Poch i Pilar Giró que fusiona pintura i poesia. També hi tindran lloc la 13a edició de les Jornades Arts del Vidre i l’exposició de l’alumnat del Taller Tèxtil i de Vidre, que s’inauguraran aquest divendres. 

La temporada arriba després de l’èxit de l’exposició Albrecht Dürer. Obres mestres del gravat renaixentista, que entre el 24 de juny i l’11 d’octubre de 2025 ha rebut 7.760 visitants, convertint-se en la segona mostra més visitada de la història del CAEE. El públic ha estat majoritàriament adult (68 %) i andorrà (43 %), i més de 1.700 infants han participat en els tallers i visites escolars programats.



Una exposició de rècord amb Dürer com a protagonista

La nova temporada s’inicia després de l’èxit de l’exposició Albrecht Dürer. Obres mestres del gravat renaixentista, que entre el 24 de juny i l’11 d’octubre del 2025 ha rebut 7.760 visitants, convertint-se en la segona mostra més visitada de la història del CAEE —només per darrere de l’exposició d’Star Wars, Que la força t’acompanyi (2016). La mostra ha posat en valor la figura d’un dels grans mestres del Renaixement europeu i ha permès al públic descobrir la seva tècnica i la seva contribució a la difusió de les idees humanistes a través del gravat.

El públic ha estat majoritàriament adult (68 %), i més de 1.700 infants han participat en tallers i visites escolars. En total, el 43 % del públic era andorrà, mentre que el 34 % provenia d’Espanya i el 12 % de França, amb un creixement notable del turisme cultural internacional. A més, prop de 200 persones han assistit a les vuit activitats paral·leles programades —visites nocturnes, tallers i conferències— que han completat l’experiència artística i divulgativa de la mostra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]