El Comitè de Pilotatge de la candidatura transnacional a Patrimoni Mundial de la UNESCO es reuneix a Andorra

Església romànica de Sant Miquel d'Engolasters, uns dels atractius turístics del Principat
Església romànica de Sant Miquel d’Engolasters, uns dels atractius turístics del Principat (Visit Andorra)

Aquest dijous ha tingut lloc, a Andorra, la 10a reunió del Comitè de Pilotatge (COPIL) de la candidatura transnacional a Patrimoni Mundial de la UNESCO: ‘Els testimonis materials de la construcció de l’Estat dels pirineus: el Coprincipat d’Andorra’. En aquesta sessió hi han participat representants dels coprínceps, de les ambaixades de França i Espanya, del Ministeri de Cultura i Esports espanyol, del Ministeri de Cultura francès, del Ministeri de Cultura, Joventut i Esports i del Ministeri d’Afers Exteriors d’Andorra, del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, del Consell Departamental de l’Arieja i de la Comissió Andorrana de la UNESCO.

En el transcurs de la reunió, els integrants han analitzat l’estat actual dels treballs de la candidatura, han establert les prioritats i el calendari de treball per als propers mesos. L’inici de la promoció de la candidatura ja ha donat el tret de sortida amb la producció i distribució de fulletons i panells informatius que estaran presents en tots els monuments i espais que conformen la candidatura.

Aquesta reunió del Comitè de Pilotatge –que s’ha celebrat en format híbrid– també ha servit per a revisar la proposta de pla de gestió general de la candidatura, les estratègies de col·laboració entre els tres estats i establir les accions a desenvolupar abans de dipositar la candidatura a la UNESCO.

Des de 2023 en què es va celebrar a Andorra la vuitena reunió, s’ha celebrat una altra reunió del Comitè de Pilotatge a Foix, l’abril de 2024 i un seminari especialitzat en plans de gestió d’elements en sèrie, també a Foix, entre altres reunions del Comitè de redacció i del Comitè científic, així com del Grup de treball de Turisme i Cultura.

[do_widget id=category-posts-pro-64]