Vilarrubla participa a la Conferència de la UNESCO sobre l’Educació per al Desenvolupament sostenible

Ester Vilarrubla
Ester Vilarrubla. Foto: SFG

La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha participat aquest dilluns a la Conferència Mundial sobre l’Educació per al Desenvolupament sostenible, organitzada per la UNESCO i el ministeri d’Educació i Recerca d’Alemanya, i que se celebra aquesta setmana a Berlín i de manera telemàtica.

La trobada, de tres dies, dona continuïtat a la dinàmica ja iniciada durant la 40a Conferència General de la UNESCO –celebrada a París el novembre del 2019 i on van participar el cap de Govern, Xavier Espot, i també la ministra Vilarrubla–, en què ja es va posar de relleu la importància d’educar als alumnes en drets humans i ciutadania democràtica a través de projectes que generin consciència crítica.

La reunió, que s’ha iniciat avui i s’allargarà tres dies, comptarà amb la presència d’uns 2.500 participants a taules rodones, sessions plenàries i tallers. Concretament, la ministra Vilarrubla ha participat en la taula rodona ministerial d’aquest dilluns, on ha remarcat el gran impacte que ha suposat per a l’educació a nivell mundial la pandèmia de SARS-CoV-2, que va obligar a suspendre les classes presencials.

En aquest sentit, la ministra ha destacat que, en el cas d’Andorra, “la gran prioritat va ser mantenir les escoles obertes aquest curs” i que, per aquest motiu, “s’han fet campanyes de tests a alumnes i personal educatiu de manera massiva, primer, i periòdics, després”.

Així, la titular d’Educació i Ensenyament Superior també ha reiterat l’esforç que es fa des del Principat per promoure campanyes educatives que invitin a preservar el medi ambient –especialment després que el Consell General aprovés la declaració de l’estat d’emergència climàtica i ecològica–, com ara la iniciativa Escoles Verdes: “el 80% del total de les escoles del país ja en formen part, i aviat se n’adheriran de noves”.

Finalment, durant la seva intervenció Vilarrubla també ha fet referència al compromís de l’Executiu per complir l’Agenda 2030: “els desafiaments mediambientals estan estretament lligats amb la nostra societat; està clar que cal començar per l’educació dels més joves i que aquest objectiu es persegueixi durant la resta de la vida”.

[do_widget id=category-posts-pro-64]