Les concessionàries del transport públic nacional demanen ser compensades abans d’establir la gratuïtat

Autobusos a l'Estació Nacional
Autobusos a l’Estació Nacional. Foto: EOG/Arxiu

Autocars Nadal i la UTE Coopalsa, les dues companyies concessionàries de les línies de transport nacional regular de viatgers, volen participar en la posada en marxa de la gratuïtat del transport públic per tal de garantir que no es produeixen disfuncions que posin a les empreses concessionàries en una situació de major dificultat, així com per assegurar que aquesta gratuïtat permeti mantenir els elevats nivells de qualitat del servei oferts fins ara.  

Així mateix, dins de la planificació del transport públic i més enllà de la qüestió de la gratuïtat, Nadal i Coopalsa recorden que el Govern té pendent la compensació de les pèrdues produïdes  per l’entrada en vigor de l’abonament mensual de 30 euros el setembre de l’any passat. Cap de les dues companyies no ha rebut encara cap quantitat en concepte de compensació des de  l’1 de setembre, fet que està tenint un impacte “molt notable” en la viabilitat econòmica de les concessions, després d’un període molt complicat marcat per la pandèmia, apunten en un comunicat de premsa conjunt.

És per això, que els operadors del transport públic esperen que abans d’introduir la gratuïtat  del servei es compensi la introducció de l’abonament de 30 euros

Totes dues empreses han posat novament als experts independents a disposició de l’Executiu  per tal de trobar una solució tècnica que s’ajusti a l’impacte real d’una rebaixa que vuit mesos  després, continua sense resoldre’s. 

Així mateix, ambdues companyies estan a l’espera de percebre la compensació per les pèrdues  ocasionades per la Covid-19 durant el 2021. L’any passat ja van percebre la quantitat relativa  a les pèrdues del 2020, però queda pendent el 2021, un any que va ser especialment dolent  per al transport públic, sobretot durant la temporada d’hivern.

[do_widget id=category-posts-pro-64]