Detinguts 40 conductors durant la campanya de controls preventius d’alcoholèmia i droga de Setmana Santa

Control policial
Control policial. Foto: Policia/Arxiu.

El Cos de Policia ha finalitzat el període de la darrera campanya de controls preventius d’alcoholèmia/droga, realitzada del 9 al 24 d’abril de 2022 (festivitat de Setmana Santa).

S’han efectuat un total de 928 controls, dels quals 871 han donat un resultat negatiu i 57 amb control positiu.

Dels 57 controls positius:

  • 14 han comportat sancions administratives (taxa d’alcohol dins la franja de 0,51 g/l a 0,80 g/l).
  • 3 han comportat sancions administratives (conducció sota els efectes de tòxics).
  • 38 han comportat detenció per taxa d’alcohol superior a 0,80 g/l.
  • 1 han comportat detenció per positiu a l’alcohol i tòxics.
  • 1 han comportat detenció per positiu a tòxics.

El percentatge és del 5,28% de positius amb relació als controls efectuats.

Aquests controls s’han dut a terme entre les 7 hores del dia 9 i les 19 hores del dia 24/04/2022 i, el resultat d’aquesta campanya és el que es detalla a continuació:

Resum dels controls per franja horària, amb sancions i detencions:

  • Entre les 6 i les 14 hores: 223 controls dels quals 3 positius (0 sancions i 3 detencions).
  • Entre les 14 i les 22 hores: 400 controls dels quals 7 positius (6 sancions i 1 detenció).
  • Entre les 22 i les 6 hores: 305 controls dels quals 47 positius (11 sancions i 36 detencions).

Els resultats de les 40 persones detingudes (6 dones i 34 homes, dels quals 35 són residents i 5 no residents), han estat els següents:

  • De 0,81 g/l a 1,20 g/l: 18 detinguts.
  • D’1,21 g/l a 1,60 g/l: 12 detinguts.
  • D’1,61 g/l a 2,00 g/l: 6 detinguts.
  • Superior a 2,00 g/l: 2 detinguts (2,14 i 2,27 g/l).
  • Positiu a l’alcohol i tòxics: 1 detingut (1,98 g/l + tòxics).
  • Positiu a la prova de tòxics: 1 detingut.

Pel que fa a les franges d’edat d’aquests conductors detinguts, han estat:

  • De 18 a 25 anys: 11 detinguts.
  • De 26 a 40 anys: 21 detinguts.
  • Superior a 40 anys: 8 detinguts.

Fer esment que de les 40 persones detingudes, 1 d’aquests conductors ha estat involucrat en accident de circulació de danys materials i 1 en accident amb ferit.

Amb l’esmentada campanya de controls, la direcció del Cos vol fer palès novament que la suma d’alcohol+volant és del tot inviable. L’objectiu d’aquesta campanya ha estat encaminada a la disminució de la sinistralitat a les carreteres, i amb la finalitat última de l’assoliment de l’objectiu marcat de la disminució dels accidents.

El Cos de Policia destaca que lamentablement, tot i haver publicitat activament la present campanya, es constata que el nombre de controls positius realitzats en la franja horària de 22 hores a 6 hores, ha estat del 15,40%.

[do_widget id=category-posts-pro-64]