Arinsal vibra amb el retorn del CAAM: 103 pilots, tres campionats i un espectacle de primer nivell

Enric Tarrado, president de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA CLUB)
Enric Tarrado, president de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA CLUB)

Els motors han tornat a fer tremolar els Pirineus. La Pujada Arinsal 2025 ha reunit els ingredients d’una cursa memorable: 103 pilots amb pres la sortida, tres campionats simultanis, vehicles de vertigen i una organització acurada i eficient, que ha funcionat amb la precisió d’un rellotge suís. Un esdeveniment que torna confirmar Andorra al mapa internacional de les pujades de muntanya.

Impulsada per la Comissió Esportiva de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA CLUB), la prova ha estat un exemple de rigor, coordinació i qualitat en tots els àmbits. L’entesa amb les federacions, la seguretat ben resolta, la fluïdesa logística i el treball compromès del personal tècnic —incloent comissaris, oficials, serveis sanitaris i grues— han contribuït a una jornada esportiva ben estructurada i valorada molt positivament per pilots, equips i espectadors.

Tot plegat, una edició que consolida Arinsal com a cita imprescindible dins el calendari de la muntanya.



El retorn del Campionat d’Andorra: més de 20 anys després, un inici a tot gas

Després de més de dues dècades de silenci, el Campionat d’Andorra d’Automobilisme de Muntanya (CAAM) ha tornat amb força. 38 pilots andorrans han pres la sortida a Arinsal amb un objectiu clar: deixar empremta.

Entre ells, Raül Ferré, amb el seu Silver Car CS, ha deixat clar perquè és considerat un dels talents més afinats del panorama pirinenc. Amb traçades precises i ritme implacable, ha signat una actuació digna de les millors curses europees.

El veterà, Joan Vinyes, pilotant l’Osella PA9, ha combinat experiència i elegància a cada revolució. També han brillat Ramon Plaus (Speed Car GTR), Antonio Vázquez (Norma M20 FC), Joan Gil (Silver Car S3), Filipe Brandão (Silver Car S2 EVO) o Joel Font, que ha fet gaudir els espectadors amb el seu Porsche 911 SC.

El Campionat d’Andorra també compleix amb el seu propòsit de donar ales al talent jove del país, amb noms com Lucas Piccino (BMW 325), Jaume Jou (Seat León Cupra) i Miquel Guiral (Rover ZR), que ja comencen a escriure les primeres pàgines de la seva trajectòria esportiva als revolts d’Arinsal.

El parc tancat, autèntic museu viu de la velocitat, ha exhibit una varietat de màquines digna de qualsevol paddock internacional: CM ultralleugers, turismes d’alt nivell com els BMW 325i, Golf GTI o Seat León Cupra, i històrics com l’Opel Ascona 2.0 SR de Jordi Capdevila, tot un homenatge als orígens del CAAM.



RESULTAT PUJADA ARINSAL – Campionat d’Andorra d’Automobilisme de Muntanya (CAAM)

CATEGORIA VHC – Scratch VHC

1r. Jordi Enjuanes

2n. Jean Charles Massu

3r. Cristian Mayoralas

CATEGORIA PRODUCCIÓ – Scratch PRODUCCIÓ

1r. Josep Treserra

2n. Lluís Sala

3r. Jaume Jou

CATEGORIA SPORT- Scratch SPORT

1r. Raül Ferré 

2n. Joan Vinyes Dabad

3r. Joan Gil



El CEM porta artilleria pesant

El Campionat d’Espanya de Muntanya (CEM) ha alineat 15 pilots amb fam de crono. Gerard de la Casa, amb el seu Ford Fiesta WRX, ha estat ovacionat com a referent nacional i llegenda viva de les proves de muntanya.

Arkaitz Ordoki, al volant del lleuger i agressiu Nova Proto NP03, ha dut al límit cada revolt, mentre Edgar Montellà ha deixat bones sensacions amb una conducció precisa i decidida al volant del seu Speed Car GTR.

Amb ells, el CEM ha posat el llistó altíssim, i ha deixat clar que la muntanya continua sent territori d’especialistes.

GENERAL SCRATCH 

1r. Arkaitz Ordoki Gamez

2n. Jordi Vilardell Moreno

3r. Edgar Montellà Adran



França domina la graella… i el cronòmetre

Amb 50 inscrits, el Campionat de França de Muntanya 2a Divisió ha estat el bloc més nombrós i un autèntic festival de motorsport. El nom del cap de setmana ha estat Sébastien Jacqmin: el seu Nova Proto NP01 Turbo s’ha enlairat —literalment— per sobre del crono, amb una conducció salvatge i perfecta alhora. Un “projectil de 700 CV i 420 kg” domat amb la fredor d’un mestre.

També han destacat Ronald Garcès (Alpine A110), Pascal Campi (Osella PA21S), Dimitri Pereira i Yannick Latreille (Norma M20 FC), Nicolas Verdier (Dallara F307) i Jérôme Jacquot (Speed Car GTR), en un duel de potència i traça.

Amb el seu nivell tècnic, França ha trobat a Arinsal un traçat a l’alçada del seu prestigi: tècnic, ràpid i visualment espectacular.



RESULTAT PUJADA ARINSAL – Campionat de França de Muntanya 2a Divisió

GENERAL SCRATCH PER CATEGORIES

SCRATCH SERIE B

1r. Roland Garces

2n. Frédéric Tourbert

3r. Richard Simon

SCRATCH SERIE A

1r. Sébastien Jacqmin

2n. Nicolas Dumon

3r. Pascal Campi

TROFEU JOAN VINYES 

El Trofeu Joan Vinyes 2025 ha estat per a Sébastien Jacqmin, el pilot més ràpid de la Pujada Arinsal. Una victòria que honra l’esperit competitiu i l’excel·lència del trofeu.



Arinsal, més que una cursa

Més enllà del crono i la classificació, la Pujada Arinsal 2025 ha estat una celebració de l’automobilisme de muntanya en estat pur. El telecadira Josep Serra, actiu durant tot el cap de setmana, ha ofert a milers d’aficionats una panoràmica privilegiada del recorregut i un accés àgil entre la sortida i l’arribada.

L’afluència de públic ha estat multitudinària, amb famílies, turistes i seguidors de sempre que han convertit la cursa en una autèntica festa popular. El ressò mediàtic i la projecció turística d’aquest cap de setmana deixen clar que la muntanya, a Andorra, és més viva que mai.

Amb el suport d’Andorra Turisme, el Comú de la Massana i Pal-Arinsal Grandvalira Resorts, la cursa s’ha consolidat com un dels referents del calendari de muntanya internacional.



Resultats, imatges i classificacions completes a: esportiva.aca.ad.

[do_widget id=category-posts-pro-64]