Camí de Sant Jaume a l’Ebre

Petita bassa natural per on transita el Camí de Sant Jaume, a l'Ebre
Petita bassa natural per on transita el Camí de Sant Jaume, a l’Ebre

Com sabem, el Camí de Sant Jaume és una ruta que recorren els pelegrins procedents d’Espanya i tot Europa per a arribar a la catedral de Santiago de Compostel·la, on es veneren les relíquies de l’apòstol Sant Jaume. Durant tota l’edat mitjana va ser molt concorregut, després va ser lleugerament oblidat i en l’època actual ha tornat a prendre un gran auge.

A les Terres de l’Ebre, també hi trobem aquests camins històrics. A la sortida de Gandesa, seguint els senyals pelegrins, es passa per la plaça principal seguint els símbols jacobeus que l’Ajuntament ha col·locat en places i que descendeixen cap a la part més baixa del poble, on els ramaders i industrials del lloc han aixecat les seves naus agrícoles.

De seguida es pren la carretera que condueix a Nonasp i que discorre per una petita vall. Com a dos quilòmetres aproximadament, un creuer, completament restaurat que es troba a l’esquerra, assenyala que hem d’abandonar aquesta calçada i seguir per un camí de concentració que parteix cap a la muntanya pel mateix costat.

Per canals i petits barrancs continua el camí fins que s’albira una masia a la qual no cal arribar, ja que uns 300 metres abans la ruta pren un altre camí a l’esquerra, pel qual s’ascendeix fins un planell que caminarem durant un llarg trajecte, passant entre camps de cereal, vinyes i pinedes.

 

Per www.surtdecasa.cat

[do_widget id=category-posts-pro-64]