Les causes que més devaluen un cotxe de segona mà

Cotxe en no massa bon estat
Cotxe en no massa bon estat (Foto de Dan Gold a Unsplash)

La màxima de “quan un cotxe surt del concessionari perd valor” és totalment certa. Però a més del temps, hi ha altres factors que fan que el preu d’un cotxe baixi més o menys ràpid.

Antiguitat. Durant els primers quatre anys el cotxe es devalua fins a un 40% del preu amb el qual va sortir del concessionari. Però hi ha una excepció, els cotxes que són exclusius, clàssics o històrics augmenten el seu preu.

Quilometratge. Fer molts quilòmetres amb el cotxe suposa un desgast de les peces i components d’aquest. Es considera que un cotxe fa molts quilòmetres quan supera la mitjana de 20.000 quilòmetres a l’any.

Estat del cotxe. Un cotxe que està mal cuidat, amb peces trencades o desgastades, tindrà un preu inferior que un cotxe que s’ha cuidat bé.

Tipus d’ús. Molt relacionat amb l’estat és l’ús que hagi tingut el cotxe des que va sortir del concessionari. Per exemple, no tindrà les mateixes ‘cicatrius’ un cotxe que visita obres que un de repartiment.

L’equipament. Un cotxe amb l’acabat més car i amb molts extres costa més tan nou com de segona mà, però també perd menys valor. Per què? Perquè un vehicle que porta l’equipament màxim de fàbrica porta els components i tecnologies més modernes que podia tenir el cotxe en aquest moment. El tipus de materials també influeix en aquest aspecte, ja que els equipaments més cars tenen millors materials que solen aguantar millor el pas del temps.

 

Per Motorpasion.com /  Tot Sant Cugat

TOTES LES NOTÍCIES