YouTube endureix la normativa dels continguts infantils

logotip de youtube

La protecció dels menors en la xarxa és una de les grans croades per a moltes empreses del sector tecnològic. En aquesta ocasió ha estat YouTube qui acaba d’introduir modificacions en la seva política d’ús per a protegir als més petits.

La xarxa social ha instat als creadors de continguts infantils a etiquetar els seus vídeos com a “fets per a nens”. Amb això el que persegueix YouTube és acabar amb els vídeos dubtosos –per exemple dibuixos animats que en realitat es dirigeixen a un públic adult-. Al mateix temps, aquest canvi de paradigma, permetrà a l’empresa controlar aquelles opcions disponibles en aquesta mena de continguts. D’aquesta manera, quan un vídeo tingui l’etiqueta “fet per a nens”, es limitarà la recopilació de dades, es caparan els comentaris o no es permetran els xats en directe dels vídeos. A més, es deshabilitaran els vídeos personalitzats o la possibilitat de guardar les llistes de reproducció.

La mesura, que sembla ser de grat per a la comunitat educativa, no ho és tant per als creadors de continguts infantils, ja que segons el mateix YouTube veuran els seus ingressos minvar. Al mateix temps, la pròpia empresa tindrà un descens dels ingressos.

[do_widget id=category-posts-pro-64]