MyInvestor assoleix els 10.000 milions de volum de negoci

Carlos Aso, vicepresident executiu de MyInvestor
Carlos Aso, vicepresident executiu de MyInvestor (Andorran Banking)

MyInvestor, neobanc recolzat per Grup Andbank, El Corte Inglés Seguros, AXA España i diversos family offices, ha aconseguit els 10.000 milions d’euros de volum de negoci després de créixer un 20 %, equivalent a 1.668 milions, en els quatre primers mesos de l’any. La companyia es consolida així com a la major fintech d’Espanya per xifra de negoci.

El creixement s’ha recolzat en xifres rècord de captació de clients i increment patrimonial en productes d’inversió. MyInvestor supera ja els 550.000 clients, dels quals un 60 % disposa de productes d’inversió, consolidant una base d’usuaris vinculats.

A mitjan març de 2024, va aconseguir els 5.000 milions i 260.000 clients, la qual cosa suposa haver duplicat el seu volum i base de clientela en tot just 13 mesos.

Per tipus d’activitat, el saldo en inversions ascendeix a 5.840 milions d’euros, després de créixer un 20 % des de desembre de 2024, la qual cosa suposa un augment de 1.030 milions. Els productes d’estalvi (comptes i dipòsits) s’incrementen en 614 milions, fins a aconseguir els 3.700 milions d’euros, la qual cosa també representa un creixement del 20 % en el mateix període. La inversió creditícia se situa en 460 milions, amb un augment pròxim al 6 %, equivalent a 26 milions, i presenta una taxa de morositat del 0,2 %, molt per sota de la mitjana del sector.

Les carteres automatitzades (roboadvisor) i els fons indexats han estat els motors principals d’aquest creixement, dins d’un aparador de productes sense precedents a Espanya: més de 1.800 fons d’inversió, 100 plans de pensions, accions, ETFs, capital risc, micromecenatge immobiliari i crowdfactoring.

També han impulsat el creixement els productes d’estalvi, especialment el compte remunerat i els dipòsits amb rendibilitats de fins al 3 % TAE per a clients amb carteres automatitzades des de només 150 euros.

Amb una ràtio de capital Tier 1 superior al 55 % i un CET1 del 23 %, MyInvestor es posiciona com una de les entitats més solvents del panorama financer espanyol.

Des del seu llançament a la fi de 2017, els clients de MyInvestor han obtingut plusvàlues per valor de 475 milions d’euros gràcies a la revaloració dels mercats, i han rebut 125 milions d’euros en interessos derivats del seu compte remunerat i dels dipòsits abonats per MyInvestor. En total, han rebut 600 milions d’euros entre rendiments d’inversió i estalvi.

“Continuem avançant en el nostre objectiu de democratitzar la inversió a Espanya, oferint accés a productes fins ara reservats a alts patrimonis. D’aquesta manera, ajudem a crear una societat més pròspera”, destaca Carlos Aso, vicepresident de MyInvestor.



Sobre MyInvestor

MyInvestor és un neobanc recolzat per Grup Andbank, El Corte Inglés Seguros, AXA España i diversos ‘family office’. Està supervisat pel Banc d’Espanya i per la CNMV i adherit al Fons de Garantia de Dipòsits a Espanya. Amb mig milió de clients i un volum de negoci de més de 10.000 milions d’euros, és la major fintech d’Espanya i ofereix tota la gamma de serveis bancaris: compte, targetes, productes d’inversió -carteres de gestió automatitzada (roboadvisor), fons, accions, ETF, plans, micromecenatge immobiliari, capital de risc i crowdfactoring -, així com finançament per a hipoteques, consum i inversions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]