Yep.com, el nou cercador que paga als creadors de contingut

Yep.com, el nou cercador que paga als creadors de contingut
Yep.com no guarda dades de navegació dels usuaris ni comercia amb ells. Autor: Unsplash

Algunes veus s’aixequen contra Google, Bing, i la majoria dels cercadors, acusant-los d’utilitzar les dades proporcionades pels usuaris per a treure lucre sense informar degudament aquests mateixos usuaris de què és el que fan amb les seves dades.

Igualment, i encara que en menor quantitat, podem sentir veus que parlen sobre el maltractament econòmic als creadors de continguts, que són els últims responsables de dotar d’utilitat a la xarxa i els serveis de creació i agregació de continguts, i amb els quals les grans companyies d’Internet només comparteixen una petita part dels beneficis que generen gràcies a ells.

De fet, de tots els creadors de contingut que passen hores i hores en les diferents plataformes que existeixen (blogs, Twitch, YouTube, etc.), només un percentatge molt baix és capaç de rendibilitzar i guanyar-se la vida amb la seva labor, encara que el conjunt suposa uns beneficis gens menyspreables per a les empreses que desenvolupen i mantenen les plataformes que els acullen.

Amb l’esperit de compartir alguna cosa d’aquests grans beneficis amb els creadors de contingut neix, de la mà d’Ahrefs Yep.com, un cercador que promet compartir els beneficis amb els creadors de contingut que es dibuixa en un 90% per a aquests últims, i solament un 10% per a l’empresa.

D’aquesta manera, i segons explica en el blog de l’empresa, en guanyar molt més, els creadors de contingut podran centrar-se a oferir valor real, i no hauran de crear gran quantitat de contingut amb un clar clickbait per a buscar una major quantitat de visites. Al final, doncs, el que busca incentivar aquesta iniciativa és la qualitat del contingut generat.

Yep també juga la carta de la privacitat, i des de la companyia que ho impulsa, afirmen que no guarden dades de navegació dels usuaris ni comercien amb ells.

No obstant això, el problema de cobrar gràcies a l’ús de Yep.com, és el mateix que podríem tenir amb qualsevol altre cercador: la seva escassa quota de mercat; si empreses com Yahoo! o Ask ja mantenen un residual 2,11% i 0,18%, o DuckDuckGo (que s’autoproclama campió de la privacitat, malgrat recents polèmiques de la seva relació amb Microsoft) aconsegueix a penes un 0,43% de les cerques totals, un cercador de nou encuny és molt difícil que pugui menjar-se alguna cosa d’un pastís que dominen, principalment, tres jugadors: Google (69,80%), Bing (13,31%), i Baidu sobretot a la Xina (12,53%), amb totes les xifres referides a maig d’aquest mateix any.

Si no hi ha un volum de públic usuari suficient, la generositat de Yep.com tampoc acaba llançant un resultat suficient perquè els creadors es guanyin, en general, de forma prou bona la vida. Si, en canvi, tingués la part del pastís corresponent a Google, la cosa seria molt diferent.

 

Per Tecnonews

TOTES LES NOTÍCIES