L’anacard és el fruit de l’arbre del mateix nom d’origen tropical, especialment del Brasil. És consumit preferentment com a fruit sec i té propietats beneficioses per al nostre organisme.

D’entrada, és una fruit que aporta vitamines del grup B, especialment del grup B1, B2 i B5.

Especialment, la vitamina B1, també coneguda com a tiamina, imprescindible en el bon funcionament del cor, del sistema nerviós i digestiu.

L’anacard és també ric en minerals: potassi, calci, ferro i fòsfor i, especialment, en magnesi i en seleni. El seleni és a la vegada un excel·lent antioxidant; mentre que magnesi intervé en l’assimilació del calci.

Punt i part mereixen els greixos continguts en aquest fruit sec, la majoria dels quals sol del tipus insaturats i, per tant, beneficiosos per a la nostra salut i ajuden a regular el nivell de colesterol.

El poder calòric és gran i se situa, com passa en d’altres fruits secs, per sobre de les 500 calories per cada 100 grams consumits. És, per tant, un aliment energètic recomanable per a persones amb gran desgast físic i esportistes. En canvi, les persones amb problemes de pes han de limitar-ne el consum.

Els anacards també són font de proteïnes, important per al bon estat de la nostra musculatura i els teixits interns.

Pel que fa al contingut en carbohidrats, aquest suposa el 30% del total de aliment i són més abundants els carbohidrats complexos, de manera que els nivells de sucre s’absorbeixen progressivament, fet positiu.

En qualsevol cas, tot i els beneficis dels anacards, el consum s’ha de fer sempre des de la moderació per tal d’aprofitar al màxim les qualitats d’aquest fruit.
Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada