Vinyes vol trencar amb la mala sort en el Ral·li Princesa d’Astúries

Després de gairebé 2 mesos sense competir al volant del Suzuki Swift R+, Joan Vinyes-Jordi Mercader tornaran al Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) de la present temporada, disputant el 56 Ral·li Princesa d’Astúries, prova inicial de la segona part de la temporada, primera de l’any que es disputarà, els dies 13 i 14 de setembre, en les carreteres del Principat d’Astúries.
El tàndem de l’equip Suzuki Motor Ibèrica acudiran a la cita asturiana amb l’objectiu de seguir amb la ratxa d’excel·lents resultats, l’inici dels quals va coincidir amb l’arribada del CERA a la zona nord espanyola.

Els organitzadors de l’esdeveniment, Automòbil Club d’Astúries, per la edició 2019 de la seva prova, han previst un recorregut parcialment nou si el comparem al de les últimes temporades del mateix ral·li.
La primera etapa (divendres dia 13), els pilots tindran com a obstacles a superar les mateixes especials que l’any passat, Morcin (14,16 km) i Llanera (15,89 km), que es disputaran dues vegades cadascuna. La novetat estarà al final d’aquesta etapa inicial, l’especial espectacle denominada Oviedo(2,13 km), serà l’última que hauran de superar els equips abans de situar el seu vehicle al parc tancat.
Durant la jornada següent (dissabte dia 14), hi haurà un bucle de tres especials; Siero (10,41 km), Nava (15,45 km) i Colunga (23,81), que es repetirà en dues ocasions. Per cert, aquest bucle és una de les novetats de la present edició.

En total, els quilòmetres cronometrats pels participants serà de 161,57, repartits en 11 especials de velocitat (6 de diferents). El traçat total del ral·li serà de 580,80 km.

El ral·li asturià no porta bons records al pilot de Suzuki, malgrat tot és optimista i està convençut que la sort algun dia ha de canviar, aquestes eren les seves impressions abans de desplaçar-se a Oviedo: Cert, estic convençut que ha de canviar. És un ral·li molt bonic amb especials atractives i que m’agraden molt. Però, d’altra banda, tenen molts paranys en els diferents tipus d’asfalt que ens trobem i, en aquestes últimes edicions, ens hem quedat a mig fer en el nostre desig d’arribar al parc tancat final.

El ral·li tindrà dos bucles completament diferents en cadascuna de les etapes. Segons Vinyes: Les referències que tinc són que la primera etapa i gairebé idèntica a la de l’any passat i la segona, completament diferent. Amb tot crec que hem d’anar mentalitzats a trobar-nos amb les habituals carreteres estretes d’Astúries i la climatologia … Doncs ja veurem.
Quant a les especials no són exactament iguals però estic segur que en els reconeixements podrem apreciar que hi ha zones per les quals hem passat en un sentit o un altre.

Una vegada més, el parc de la Manjoya, repetirà com a escenari en el qual els equips instal·laran els seus vehicles d’assistència. Mentre que al carrer Uria, en ple centre d’Oviedo, es durà a terme tant la cerimònia de sortida com la de lliurament de trofeus als vencedors.

El shakedown, es correrà el divendres (dia 13) entre les 8.00 hores i les 10.00 hores. Entre les 10.15 hores i les 10.45 hores es disputarà el tram de qualificació (TCC) decisiu per a establir l’ordre de sortida dels pilots prioritaris.

A les 13;30 hores d’esmentat divendres (dia 13) s’iniciarà el 56 Ral·li Princesa d’Astúries, des del parc d’Assistència de la Manjoya. El final d’aquesta primera etapa està previst a partir de les 21.22 hores.
Entre les 8.30 hores i les 18.14 de la següent jornada (dissabte dia 14) hores està prevista la disputa de la segona etapa.

TOTES LES NOTÍCIES