vinyesJoan i Amàlia Vinyes és van desplaçar a València amb l’objectiu d’assegurar les posicions de privilegi que té la pilot andorrana en les provisionals de la Copa d’Espanya de Resistència 2013 (CER), i ho van aconseguir.

La 4ª posició en la divisió 2 (8ª de Classe 1) en la primera carrera i en 2º lloc de la D2 (4ª del C1) en la segona van ser suficients per seguir ampliant les distàncies en les classificacions esmentades mancant un meeting per finalitzar el CER.

Els pilots andorrans, al volant del Seat Leon preparat per Baporo Motorsport, van iniciar la seva presència en la pista disputant els entrenaments lliures (60’+50’), en aquest cas ambdues mànigues van ser com una continuació de la jornada de test que van realitzar fa uns dies en el mateix escenari. Tot es va desenvolupar amb normalitat encara que tant Amàlia com Joan van coincidir que algunes proves que es van quedar a mig fer: ‘Hi ha hagut molt trànsit en la pista amb cotxes de prestacions molt diferents i en algunes zones es van formar taps difícils de superar’. Cal recordar que en els assajos lliures coincideixen en la pista els vehicles de Classe 1 i els de Classe 2.

En els entrenaments oficials (20’+20’). Amàlia va sortir en primer lloc a la pista i va aconseguir parar el crono en 1’46”112, un registre que la va situar en la 6ª plaça de la graella de sortida de la primera carrera de l’endemà. En aquesta primera tanda Amàlia va aconseguir el tercer millor temps entre els vehicles de D2.

A continuació, Joan es va situar al volant del Seat Leon i va marcar un millor temps de 1’46”213, la quart de la seva tanda (2º de D2), que el va situar en la segona línia de la graella de sortida de la segona carrera. Al final de la sessió Joan no estava satisfet amb el temps que havia assolit: ‘No és un bon temps, és com si hagués disputat la tanda amb pneumàtics usats, no tinc clar que m’ha passat però en alguns sectors del traçat he estat més encertat en els lliures del matí. Veurem com plantegem les carreres demà, segurament si tot va normal en la primera intentarem mantenir la posició sense arriscar per intentar disputar la segona nets d’handicap’.

La primera carrera (48’ + 1v), es va desenvolupar de la manera prevista per Joan al final dels entrenaments oficials. Així doncs es tractava d’estar entre els millors de la Divisió 2 però sense pujar al podi (els handicaps s’apliquen per Divisió no per Classe i ho van aconseguir. Com queda dit, van creuar la línia de meta a la quarta plaça de la D2 i per tant evitaven el podi que és la circumstància que penalitza per a la carrera següent. Encara en el box Amàlia i Joan comentaven els incidents de la prova però tots dos van coincidir que: ‘Tot ha sortit com esperàvem, la quarta plaça ens permetrà sortir a lluitar pel triomf en la següent carrera. Veurem si aconseguim fer realitat les previsions’.

La segona carrera (48’ + 1v) es va iniciar amb una bona sortida de Joan, que es va situar a la segona plaça de la D2. A partir d’aquest instant, va intentar superar al rival que el precedia (Àlex Carbonell) però sense èxit. Malgrat tot, el guió es va complir de manera impecable i Amàlia va protagonitzar un final de carrera relativament tranquil aguantant en una posició que li va permetre augmentar diferències en el CER 2103. El comentari final no podia ser un altre per part de tot l’equip: ‘Ha estat una jornada molt positiva, els títols estan una mica més a prop’.

Cal esmentar, que aquesta segona carrera es va iniciar amb un minut de silenci en memòria de María de Villota, l’ex-pilot que va morir divendres passat al matí..

La Copa d’Espanya de Resistència 2013 es tancarà els propers dies 2 i 3 de novembre a les instal·lacions del Circuit de Motorland d’Alcanyís. Després dels resultats aconseguits a València, tot sembla indicar que els títols de Classe 1 i Divisió 2 no se li poden escapar a Amàlia Vinyes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada