Un any després, Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van repetir triomf en la categoria N5 i van tornar a pujar al tercer calaix del podi absolut en el Rallye Ourense. Així doncs, el tàndem de l’equip Suzuki Motor Ibèrica va aconseguir l’objectiu que s’havien marcat en el triomf de la categoria i van aprofitar de manera impecable l’opció que els va brindar el desenvolupament del ral·li per a situar-se en el podi absolut un fet, a priori, difícil d’imaginar a causa de l’excel·lent inscripció que va tenir la prova de l’Escuderia Ourense.

A l’Ourense 2019, la climatologia va posar a prova els nervis dels pilots i dels equips en general. En les jornades prèvies, la pluja va caure de manera generosa en els diferents escenaris de la prova. Durant la disputa de la competició va seguir el temps inestable amb ambient fred i amb la pluja que apareixia de manera capritxosa en algunes zones dels bucles a disputar. Així doncs, va haver-hi seccions que es van córrer amb asfalt mullat o sec depenent de la zona.
Sens dubte, un veritable trencaclosques el que van haver de superar els equips durant el divendres (dia 7), tant en les assistències com en l’avantsala dels trams en què els pilots van haver de decidir si posar o no, les rodes que tenien en el maleter del vehicle.

Shakedown – Qualificació:
Disputat a partir de les 9.00 hores del divendres (dia 7), va tenir un desenllaç marcat per la pluja. Vinyes-Mercader, van completar tres pujades a l’especial de 4,400 km, preparada pels organitzadors per a fer l’última prova amb el vehicle de competició. En la tercera pujada van marcar un crono de 2’54”619.
En el tram de qualificació (TCC), disputat a continuació, Vinyes-Mercader va aconseguir rebaixar el temps esmentat fins a 2’47”015. Aquest registre va situar a l’equip del Swift R+ amb dorsal 9, en la 6a plaça de la classificació absoluta i en la 1a de la categoria N5.

Al finalitzar la primera lluita oficial contra el crono, Vinyes ens va fer el següent comentari: L’especial estava molt delicada per la pluja que va caure a la nit, i la que va continuar caient durant bona part de la celebració del “shake”. Malgrat tot, hem aconseguit un bon crono i al final vam estar on volíem estar. Tot llest per a iniciar el ral·li. A més continuava comentant: El ral·li, com sempre a Ourense, serà complicat. Les especials noves seran difícils i caldrà veure com evoluciona el temps. Diuen que a partir del migdia d’avui (divendres dia 7) deixarà de ploure, … Ara mateix tinc els meus dubtes que es compleixi la previsió.

1a, Etapa. Esgos (15,28 km), Cañón do Sil (22,21 km):
Les previsions quant al temps no es van complir. La primera etapa es va iniciar amb la incertesa que suposava veure el cel canviant de manera constant. Vinyes-Mercader van mantenir el dubte que rodes muntar fins poc abans d’iniciar la primera passada per Esgos. Malgrat tot, van completar aquesta primera secció com a líders de la categoria N5, amb 7 dècimes d’avantatge respecte als seus companys d’equip Pardo-Pérez.
En la 2a secció les posicions es van invertir. En arribar al parc tancat de final de la primera etapa, al Jardí del Posío, Pardo-Pérez disposaven de 20” d’avantatge sobre Vinyes-Mercader, que se situaven en la 2a posició de la N5 i en 6a plaça de la classificació absoluta.

Una vegada acabada aquesta etapa inicial, Vinyes se sentia satisfet dels cronos marcats, així s’expressava: Hem pilotat a un ritme alt però sense prendre riscos. El comportament del Swift és molt bo i per tant contents de com s’ha desenvolupat aquesta primera etapa. Queda molt ral·li per disputar i encara tot és possible.

2a, Etapa. Vilar de Condes (13,45 km), Beresmo (11,33 km) i Carballiño (26,05 km):
La jornada decisiva es va iniciar seguint la mateixa línia. En el primer pas per Vilar de Condes, Pardo va superar a Vinyes (3”) però a partir d’aquí va ser el pilot andorrà el que va agafar el comandament de la categoria N5. Aquesta 3a secció va finalitzar amb VInyes Mercader, com a líders de la N5 amb 37” d’avantatge respecte a Pardo-Perez, i en el podi final (3r lloc) de la classificació absoluta.

Després de completar la penúltima secció del ral·li, Vinyes feia aquest comentari sobre les especials noves del ral·li: Ho vaig dir després dels reconeixements i em reafirmo que les dues primeres especials d’aquest bucle són molt complicades, carreteres estretes i zones molt difícils de superar. Es fan molt llargues malgrat ser relativament curtes. Tot el contrari que Carballiño que malgrat tenir 26 km, se superen amb fluïdesa.

En la recta final el ral·li, Vinyes-Mercader van poder defensar les posicions de privilegi amb les quals van començar la 4a secció de l’Ourense 2019. Satisfacció per l’objectiu aconseguit. Així ens ho comentava Vinyes abans de pujar al podi: Ha estat un ral·li molt dur, hi ha hagut moments, sobretot durant el divendres, en què la climatologia ens ha complicat molt la prova. Al final tot ha sortit bé, molt satisfet pel resultat. Molt agraït a l’equip per l’esforç realitzat. Esperem seguir en la mateixa línia.

El CERA seguirà en la comunitat gallega, en aquest cas a la província de Pontevedra. El 24 Rali do Cuit, cinquena prova del certamen esmentat, es disputarà els dies 21 i 22 de juny, organitzat per l’Escuderia Lalín-Deza.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada