Vinyes-Mercader tornen a ser els millors de la categoria N5, a més d’assolir un top5 absolut

Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van vèncer la categoria N5, a més de situar-se en la 5a posició de la classificació absoluta en el 50 Ral·li de Ferrol, 6a prova del calendari del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) 2019. Amb aquest excel·lent resultat, l’equip Suzuki Motor Ibèrica completa amb èxit el pas del CERA 2019 per Galícia. En les tres proves disputades han aconseguit situar-se en el top5 a més estar en un podi absolut (Ourense) i vèncer en dues ocasions la categoria N5 (Ourense i Ferrol).

Els problemes atípics per als participants de la tercera prova gallega del CERA van venir de part de la climatologia, sobretot el dissabte (dia 20). Els moments previs a l’inici de la segona etapa, la pluja va aparèixer en diversos escenaris del ral·li, de manera més o menys intensa, la qual cosa va sembrar la incertesa en l’assistència del FIMO. A partir de mig matí del mateix dissabte, la situació es va normalitzar i les temperatures van tornar a ser agradables fins al final de la prova.

Shakedown – Qualificació:
Vinyes-Mercader van poder aprofitar, sense sorpreses, les quatre passades que van completar a l’especial de 3,170 km, abans del tram de qualificació (TCC). Van ser diferents les proves que van realitzar per a adaptar al màxim les prestacions del Swift a les particulars exigències de les especials del Ferrol.
En el TCC van marcar un crono de 2’02”333 que els va situar en la quarta posició per a triar la posició de sortida.
En finalitzar la primera matinal del Ferrol 2019, Joan es mostrava satisfet del transcurs de la prova: De moment tot ok, si bé és cert que el difícil està per venir. És un recorregut molt selectiu, ple de paranys, … Sens dubte és una de les proves més complicades de l’any.

El projecte N5 en standby. El Suzuki Swift Ral·li S R4 pren el relleu.
Una vegada finalitzada la fase prèvia del Rally Ferrol 2019, la cúpula de l’equip Suzuki Motor Ibèrica, amb Juan López Frade al capdavant, va reunir la premsa acreditada a la prova gallega per a donar a conèixer la principal novetat de cara la pròxima temporada. De cara al 2020 el vehicle amb el qual competiran els pilots de l’equip serà el Suzuki Swift Ral·li S R4 amb el kit d’Oreca.

Cal destacar que la temporada 2019, falten 5 ral·lis del CERA, es completarà amb els Swift R+ N5 i no serà fins al 2020 quan el Ral·li S R4 comenci la seva trajectòria competitiva. La intenció de Suzuki és continuar competint en el Campionat d’Espanya de Rallys d’Asfalt, però estudiar les diferents possibilitats que se li obren ara que tindrà un cotxe fet segons normativa FIA, es a dir vàlid per a disputar tots els campionats, inclòs el Campionat del Món de Rallyes.

El programa esportiu, així com els pilots i estructura seran determinats més endavant. És important ressaltar que Juan López Frade, president de Suzuki Ibèrica, ha assenyalat que a final de temporada es farà una valoració de l’any amb els pilots, amb els quals estan molt contents fins avui, i que la continuïtat de les tripulacions actuals de l’equip Suzuki oficial dependrà de la decisió d’aquestes. Tant Joan Vinyes com Javier Pardo tenen obertes les portes de Suzuki per a l’any vinent.

No obstant això, no serà l’última vegada que vegem rodar als Suzuki Swift N5, ja que dins dels premis de la Copa Suzuki Swift, està una carrera amb el N5 per al guanyador, i un test per al guanyador de la categoria júnior.

Joan Vinyes, encara sorprès pro la notícia, ens va fer el següent comentari: Al meu entendre és un pas endavant molt positiu per a la marca i per als ral·lis en general. Tenir un vehicle que segueix la normativa FIA, en aquest cas de la categoria R4 FIA, que et permeti competir en tots els campionats, tant nacionals com internacions, és sens dubte una opció molt positiva. Agraeixo la possibilitat que em dóna Suzuki de seguir amb ells l’any vinent, en l’inici d’un projecte, en la meva opinió, molt interessant per a un pilot.

El Ral·li Ferrol 2019 comença amb la síndrome de la pluja, per al dissabte.
1a Etapa. Irixoa-Montfero (21,30 km) en dues ocasions, Montfero-Montefero (19,47 km) i l’especial espectacle del FIMO (2,12 km):
En aquesta primera etapa va estar marcada pels problemes mecànics de l’equip Suzuki Ibèrica. Malgrat tot, Vinyes-Mercader van mantenir un lloc (5è) en la classificació del ral·li una vegada superades les quatre especials d’aquesta jornada inicial.

Després de situar el cotxe al parc tancat de l’Av. de Esteiro, Vinyes ens explicava d’aquesta manera l’odissea que van tenir que superar : Pràcticament durant tota l’etapa ens hem limitat a superar les especials sense la menor possibilitat d’imprimir un ritme millor. Una pèrdua d’oli ens va acompanyar durant tota la tarda i això va posar en perill l’opció de seguir en el ral·li. Malgrat tot estem en una còmoda 5a plaça, amb els rivals que ens persegueix molt allunyats i per davant … Blach-Murado amb un R5 a 37”. Caldrà veure com està el Swift demà i com plantegem el final de ral·li.

2a Etapa. San Sadurniño-As Somozas (20,06), As Somozas-As Pontes (24,97 km), Karting As Pontes (2,20 km) i Ferrol-Ferrol (9,24 km):
L’inici d’aquesta últim dia de competició a Ferrol va ser complicat. Tal com queda dit la pluja va fer acte de presència, a més de manera aleatòria, mentre que la part positiva era que el Swift apareixia totalment reparat, de tota manera, segons Vinyes: L’objectiu és acabar una prova que està resultant molt complicada.

Durant aquest dissabte no va haver-hi novetats dignes d’esment. La pluja va molestar en la fase inicial però sense arribar a provocar canvis rellevants en la classificació. El Swift R+ N5, aquesta vegada es va comportar com era d’esperar i Vinyes-Mercader van poder confirmar la seva posició en el top5, darrere dels R5 més ràpids.

En entrar en l’última assistència del ral·li, Joan ens comentava les seves sensacions d’aquesta manera: Estic molt satisfet per estar aquí i continuar sumant punts en les diferents classificacions, tant de la marca (Suzuki) com nostres. Lamentar també la mala sort dels nostres companys d’equip, Pardo-Perez, que van haver de deixar el ral·li en els primers compassos d’aquest.

Una vegada superades la tres cites gallegues del CERA, els participants habituals d’aquest certamen inicien un període de vacances que s’allargarà fins a mitjans de Setembre. En concret els dies 12, 13 i 14., es disputarà el 52 Ral·li Princesa d’Astúries, 7a prova del calendari del CERA 2019.

Classificació: 50 Ral·li de Ferrol

Absoluta:
1. Lopez-Hernandez (DS3 R5), 1h44’44”9,  2. Ares-Váquez (Hyundai i20 R5) a 09”3  , 3. Senra-Lopez (Citroën C3 R5), a 1’51”.6, 4. Blach-Murado (DS3 R5) a 3’07”5, 5. Vinyes-Mercader (Suzuki Swift R+ N5), a 5’33.5.

TOTES LES NOTÍCIES