El Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) 2018 viurà el seu últim capítol el cap de setmana vinent (dies 23 i 24 de novembre). El traçat l’IX Ral·li Comunitat de Madrid (CM) – RACE decidirà de manera definitiva les diferents classificacions de l’esmentat certamen.

Entre els participants en el CM – RACE 2018, estaran Joan Vinyes – Jordi Mercader al volant del Swift R+ N5 de l’equip Suzuki Motor Iberica, amb l’objectiu de confirmar la seva 4a plaça en la classificació absoluta del CERA 2018 i el lideratge de la categoria N5.

Cal esmentar, que el subcampionat de marques per Suzuki està confirmat mancant la cita madrilenya.

Els organitzadors de la prova (RACE) han previst, per la 9a edició de la seva prova, un traçat de 696,80 km, amb 143,54 km de velocitat. En aquesta edició, el recorregut estarà dividit en dues etapes que es disputaran, els primers equips, amb llum natural. Una vegada més la pista del Circuit del Jarama tornarà a ser decisiva en els resultats de la prova.
Durant la 1a etapa (divendres dia 23) es disputaran les primeres especials cronometrades del ral·li. En la primera secció els trams especials a superar seran: El Berrueco (10,94 km) i el Puerto de la Puebla (15,48 km). En la continuació, una segona passada pel Berrueco i 5 voltes al Circuit del Jarama (18,52 km), posaran el punt final a aquesta etapa inicial.
La 2a etapa s’iniciaran amb l’habitual enllaç (122,50) a les especials d’Àvila. Una doble passada pels trams cronometrats: El Herradon (18,17 km) i Arrebatacapas (16,40 km), i un segon pas per la pista del Circuit del Jarama deixaran sentenciat el CERA 2018.

Mantenir la línia dels últims ral·lis és l’objectiu de Vinyes-Mercader, en una prova amb característiques molt particulars que, a més, no presenta novetats en el traçat: Tant les especials de la Sierra de Madrid com les d’Avila són les habituals, potser, amb algun lleuger canvi, a més el circuit del Jarama també el coneixem. Així doncs les dificultats poden venir sobretot per les inclemències meteorològiques que puguin afectar a la zona. Boira, zones humides o gelades… entre altres, poden ser els obstacles atípics a superar. Caldrà estar alerta amb les previsions i anticipar-nos als possibles problemes d’aquest estil que se’ns puguin plantejar. A més Joan afegia: Un altre factor a tenir en compte pot ser que durant la segona etapa farem el llarg enllaç de més de 100 km, d’anada i tornada a la provincia d’Avila, a més de la disputa de les especials, sense assistència. Caldrà estar alerta.

Les assistències dels equips se situaran en el paddock del Circuit del Jarama mentre que les instal·lacions administratives de l’esmentat traçat acolliran les diferents reunions dels comissaris del Ral·li CM – RACE.

A Madrid no hi haurà l’habitual shakedown, en aquest cas es disputarà el tram de qualificació (TCC) entre les 9,15 i les 9,45 hores. Mitja hora abans els pilots hauran tingut la possibilitat de fer el reconeixement de l’especial en la qual se celebrarà el TCC.

L’IX Ral·li Comunitat de Madrid – RACE s’iniciarà a les 11,30 hores del divendres (dia 23) des del podi situat a la zona d’assistència. La primera etapa està previst que finalitzi a partir de 18,28 hores.
Les últimes especials del CERA 2018 (2a etapa del ral·li CM-RACE) es disputaran entre les 7,45 i les 16,36 hores del dissabte (dia 24).

Classificacions provisionals del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt 2018
Pilots. 1. Ivan Ares, 317 punts, 2. Miguel Fuster, 277 p., 3. Surhayen Pernía, 203 p., 4. Joan Vinyes, 171 p., 4. Javier Pardo, 149 p.
Marques. 1. Hyundai 500 punts, 2.-Suzuki, 411 p.,  3. Peugeot, 286 p., 4. Renault, 254 p., 5. Abarth, 111.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada