Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van completar en la 2a posició de la categoria N5 (4a de l’absoluta), la seva participació en el 24 Rali do Cocido, 5a prova del calendari del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) 2019. D’aquesta manera, els pilots de l’equip Suzuki Motor Ibèrica se situen, per segona vegada consecutiva aquesta temporada, en el top5 de la classificació absoluta en una prova del certamen, superant a rivals que piloten vehicles amb millors prestacions (R5).

Dóna la sensació que, aquesta temporada, la pluja i l’ambient fresc durant les jornades de reconeixements s’estan convertint en una constant. De la mateixa manera que els núvols en algunes fases de la disputa de la prova també van posar la por en el cos dels equips presents al parc d’assistència de la Fira Internacional de Galícia (FIG) de Silleda.
La preocupació de pilots i organitzadors per la possibilitat que la pluja acabés arribant era evident, El motiu? Les especials patinen fins i tot estant seques, o sigui que mullades …, la pluja va acabar arribant i va complicar sobretot el bucle final del ral·li.

Shakedown – Qualificació:
El test previ a la disputa del tram de qualificació (TCC) es va disputar en un tram de gairebé 4 km, situat en la zona de Soutolongo, amb l’asfalt molt trencat i molta pedra solta com a característiques a destacar.
En aquesta 2a cita gallega del calendari del CERA 2019, Vinyes-Mercader van ocupar la segona plaça entre els N5 en la disputa del TCC. Una vegada acabada la celebració de la cerimònia de l’elecció de la posició de sortida, Vinyes ens comentava les seves impressions: És un recorregut ple de paranys i és fàcil cometre algun error. Sens dubte, en la disputa del TCC no era necessari arriscar. I va sentenciar: No m’agrada aquest shake.

1a secció. Especial espectacle Lalín (2,050 km):
El tàndem de Suzuki Motor Ibèrica va realitzar un inici de ral·li espectacular. Van aconseguir el millor crono entre els N5 en les dues passades que es van donar en una especial espectacle que va reunir un gran nombre d’espectadors en les zones habilitades pels membres de l’Escuderia Lalín-Deza.
Vinyes descrivia d’aquesta manera l’objectiu amb el qual van afrontar la doble passada per aquesta especial: Volíem gaudir de l’especial i alhora que també ho passessin, tan bé com fos possible, els espectadors que van seguir en directe la cronometrada marcada en la zona alta de Lalín. Crec que vam assolir totes dues coses, la primera segur que sí.

2a i 3a secció. Silleda (15,200 km), O Couto (9,600 km), Saborida (14,800 km):
Bon començament de ral·li el que van protagonitzar Vinyes-Mercader, aconseguint els escratx de la categoria N5 en les especials de Silleda i O Couto. A partir d’aquí van ser els seus companys en l’equip Suzuki Motor Ibèrica, Pardo – Pérez, els que van aconseguir els millors registres en la categoria N5.
En finalitzar aquestes seccions els Suzuki Switf R+ estaven separats per 16”, tots dos situats en el top5 de la prova de Lalín.
En l’assistència de meitat de ral·li, Vinyes comentava: Tot bé, crec que el nostre ritme és el millor que podem tenir en unes especials, que s’han embrutat molt després de la primera passada. Satisfets de com s’està desenvolupant la prova.

4a i 5a secció. Saborida (14,800), Vila de Cruces (11,200), Rondeiro-Dozón (14,950 km):
La recta final del ral·li no va variar la tendència. En la tercera passada per Saborida, Vinyes va llimar 10” l’avantatge que li portava el seu company d’equip. Va ser l’únic escratx que va aconseguir el pilot andorrà en aquesta penúltima secció del ral·li.
Es van viure moments de tensió en l’última assistència del dia. Faltava la segona passada per Vila de Cruces i Rondeiro i les notícies que arribaven des d’aquests escenaris eren que començava a ploure. Qui més qui menys va prendre les seves precaucions però al final no va haver-hi sorpreses d’última hora.

Vinyes valorava d’aquesta manera la seva actuació en el Cocido 2019: La valoració és positiva sobretot pensant en els interessos de l’equip Suzuki. Per segon ral·li consecutiu els dos cotxes entre els 5 millors de la classificació absoluta. També estic satisfet d’haver acabat en la 4a plaça de l’esmentada classificació, hem mantingut un ritme competitiu en unes especials en les quals no et pots permetre un instant de relax. Intentarem continuar la ratxa de bons resultats a Ferrol.

El Ral·li Ferrol, que aquest any celebra el seu 50 aniversari, serà l’última prova del CERA 2019 que es disputarà a Galícia a més de tancar la primera part del certamen esmentat. El ral·li, organitzat per l’escuderia que dóna nom a la prova, es disputarà els dies 19 i 20 de juliol amb les instal·lacions de la Malata, com a centre neuràlgic de la prova.