Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van veure com es frustraven les seves opcions de continuar lluitant pel triomf de la categoria N5, en els compassos inicials del 40 Rally Blendio Santander – Cantàbria.
El toc amb un dels paranys que amaguen les cronometrades de Cantàbria, en forma d’arqueta camuflada entre l’herba, van provocar una burxada i el trencament d’un tub de la direcció assistida.
Vinyes-Mercader van intentar continuar però, per a evitar mals majors en la mecànica, van decidir abandonar la prova que tancava la trajectòria del CD Peñucas en el Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA).

El CERA es va acomiadar del nord d’Espanya amb temperatures (es van aconseguir els 25°) pròpies del final de l’estiu. El sol va brillar amb força el divendres mentre que durant la disputa de les cronometrades de la prova, el cel es va mantenir parcialment nuvolós. Les ratxes de fort vent, en les zones més altes, també van ser una constant durant el dissabte (dia 12).
Malgrat tot, va ser inevitable trobar alguna zona humida en els llocs que, a la tardor, han perdut contacte amb el sol.

Shakedown – Qualificació (Hermosa, 3,6 km):
El timing horari es va complir de la manera prevista. Després de superar, amb burxades incloses, les jornades de reconeixement de les especials, va arribar el moment de reptar-se per primera vegada amb el crono. La cronometrada prevista pel CD Peñucas per a disputar el shake va ser la denominada Herrmosa, en total 3,60 km, que els equips que van disputar el Santander la passada temporada tenien molt present. Un traçat amb un asfalt molt gastat i trencat, carretera estreta, … És a dir, un fet habitual a la comunitat càntabra.

Les 4 passades previstes per l’esmentat recorregut es van desenvolupar, per a Vinyes-Mercader, segons les previsions establertes amb anterioritat. Es van mostrar molt efectius en l’especial i van aconseguir el millor temps entre els N5 (3r absolut) amb un crono de 2’22”051. En l’elecció de la posició de sortida, Joan va optar per la quarta plaça, les tres primeres van ser triades pels pilots que el van superar en el TCC. En la roda de premsa el pilot de Suzuki va posar l’accent en la seva llarga trajectòria en un ral·li que aquest any va celebrar la seva última edició: La meva primera participació al Santander va ser en el 98. Ha estat habitualment un ral·li complicat en què en alguna ocasió hem estat prop del triomf. La 2a posició en el 2004 ha estat, fins ara, la nostra millor posició en la classificació absoluta de la prova.

Quant al traçat d’aquesta 40a edició, segons Vinyes, té tots ingredients per a ser un ral·li complicat: Com de costum, l’asfalt de Cantàbria té dificultats afegides. En un mateix tram pots canviar de la mena d’asfalt, d’un lliscant a un altre que s’agafa molt millor. De tota manera els paranys amagats són múltiples i molt variades. Només puc dir que en el reconeixement d’una de les especials vam punxar dues vegades, una vegada en cadascuna de les passades, i sense motiu aparent.

Seccions 1 i 2 (dissabte dia 12); Los Llanos Plans-Bustablado (20,23 km) i Arredondo-Las Machorras (24,03 km).
Tot es va iniciar amb normalitat, és a dir, els vehicles de millors prestacions (R5) lluitant pel triomf del Cantàbria 2019, mentre que els N5 de l’equip Suzuki Motor Sport, pilotats per Vinyes-Mercader i Pardo-Pérez, eren els dominadors de la seva categoria.
Van acabar aquesta primera secció, amb un triomf parcial per a cada equip i un avantatge de 4”7 a favor del pilot gallec, en la classificació provisional de la prova.

Com queda dit, en la 2a passada per Los Llanos-Bustablado, una arqueta va jugar una mala passada a Vinyes-Mercader. Així ho comentava el pilot de Suzuki : El toc va punxar una roda, a més de deixar a Swift R+ sense direcció assistida, és a dir impossible de dominar en els primers instants. Vam tenir un toc contra els pals que normalment serveixen per a delimitar els camps a Cantàbria.
Després de canviar la roda, vam acabar l’especial i ens vam dirigir cap a Arredondo amb la intenció de sortir en la següent i posteriorment arribar a l’assistència i reparar la direcció assistida.
Després d’avaluar la situació amb l’equip es va creure que el més prudent era deixar la cursa de Cantàbria, per no forçar encara més la mecànica del Swift.

En la recta final de la temporada, el CERA 2019 es traslladarà fins a la Costa Blanca per a disputar la 10a prova del seu calendari. Serà el 25 Ral·li Mediterrani – La Nucia, organitzat per l’Automòbil Club d’Alacant i que tindrà a la zona esportiva de la localitat alacantina que dóna nom al ral·li (La Nucia) com a nucli central de la prova.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada