Joan Vinyes – Jordi Mercader van superar totes les adversitats que van anar sorgint en el 51 Ral·li d’Ourense, per entrar el seu Suzuki Swift R+ al parc tancat final del Jardí del Posío, com a guanyadors de la categoria N5. El tàndem de l’equip Suzuki Motor Ibèrica va ocupar, a més, la 3a posició de la classificació absoluta, per darrere dels R5 de Fuster-Aviñó i Ares-Pintor. “Ens hagués agradat estar en el podi d’una altra manera, però les carreres són així, ens va comentar Vinyes al mateix parc tancat, en relació als abandonaments produïts a la última etapa.

Les previsions climatològiques es van complir rigorosament en aquesta ocasió. Durant la celebració del shakedown (divendres dia 8 al matí) el cel es va mantenir amenaçador però no va arribar a ploure, l’asfalt es va mantenir sec, en general, encara que amb zones humides.

La primera etapa es va disputar amb unes condicions dantesques, la pluja va caure amb força, abans i durant la disputa de les especials. En canvi la jornada final (dissabte dia 9), durant el matí amb sol i a la tarda van tornar els núvols i la pluja en zones concretes per on van passar els supervivents de la prova.
Des del 2012, l’Ourense sempre es va disputar amb sol i asfalt sec, en aquesta edició s’han batut rècords.

Shakedown – Qualificació:
La incertesa del que es trobarien al moment de la veritat, va marcar en general a disputa del test final abans de l’inici de la competició. Vinyes sols va completar tres pujades al traçat, a més de la decisiva per escollir la posició de sortida.

Amb un crono de 2’39”01, Vinyes-Mercader van ocupar la tercera posició i finalment van escollir aquest mateix lloc per prendre la sortida. Cohete Suarez (2’36”675) i Miguel Fuster (2’36”761), els més ràpids en aquest test, van escollir les posicions davanteres.

Una vegada acabada aquesta primera lluita contra el crono, Vinyes es mostrava satisfet amb el resultat final, així ho explicava: En aquest test hem pogut comprovar que el Swift ha recuperat la seva millor versió i, en conseqüència, estem preparats per disputar la prova amb l’objectiu d’aconseguir un bon resultat. De tota manera, si les previsions meteorològiques es confirmen, serà una prova molt dura.

1a, Etapa. A Peroxa (24,73 km) i Toén-Castrelo (15,00 km).
En aquesta ocasió, les previsions es van complir al 150%. Malgrat tot, això no va semblar afectar a Vinyes-Mercader que van completar un primer pas espectacular per les especials esmentades. Després d’aquesta primera secció, l’equip Suzuki Motor Ibèrica amb dorsal 7, ocupaven la 3a plaça del podi absolut a 23” de Fuster-Aviñó que en aquells instants ja estaven al capdavant de la classificació.

En la continuació la situació va canviar de manera clara per als interessos de Vinyes: “La situació estava molt delicada. En una de tantes zones que lliscaven molt, se’m va escapar el cotxe i vam anar a parar a la cuneta. Després d’intentar sortir i no aconseguir-ho vaig pensar que allí ens quedàvem. Al final vam aconseguir treure’l, vam perdre més d’1’ i semblava que qualsevol posició d’honor s’havia escapat.

Em va saber greu perquè el ritme que teníem era excel·lent i estava convençut que podíem estar més a prop que mai dels rivals que ens precedien amb mecàniques amb més prestacions”.

Al final d’aquesta primera etapa, Vinyes-Mercader van baixar fins a la 5a posició de la classificació absoluta, a gairebé 3’ del líder que continuava sent l’equip Fuster-Aviñó. A més en la classificació provisional de la categoria N5, també es va veure superat el seu company d’equip Javier Pardo.

2a, Etapa. Esgos (15,28 km), Cañón do Sil (22,20 km) i Melias (14,07 km).
“Avui el principal objectiu és completar el ral·li a bon ritme però sense prendre cap risc innecessari”, aquest era el comentari que va fer Vinyes abans d’iniciar la segona i definitiva etapa de l’Ourense 2018. Sens dubte era un objectiu lògic tenint en compte que era molt difícil millorar posicions, mentre que les diferències a favor seu, amb els perseguidors, encara eren més grans.

Així doncs, Vinyes-Mercader van seguir competint a bon ritme i van veure com els dos rivals que tenien per davant al final de l’etapa del dia anterior, Pernia-Peñate i el seu company en l’equip Szuzuki, Pardo-Pérez, havien d’abandonar el ral·li. Pernia per una sortida de carretera (primer pas per Cañón do Sil) i Pardo (segon pas per Esgos) per un problema en la seva mecànica.

El Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt seguirà a Galícia. La propera cita serà a Ferrol on, els dies 20 i 21 de juliol, es disputarà el ral·li de la localitat de la Corunya, sisè del calendari de l’esmentat campionat.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada