Els membres del Club Esportiu Peñucas, organitzadors de l’esdeveniment, van comunicar fa unes setmanes que seria l’última edició del seu ral·li, a causa dels problemes de diferent índole que havien de superar any rere any.
No obstant això, van mostrar la seva motivació per a organitzar el Santander 2019, posant de la seva part la seva professionalitat habitual.

Quant al recorregut van decidir centralitzar totes les especials al voltant de la localitat d’Hoznayo :
Seccions 1 i 2 (dissabte dia 12); Los Llanos-Bustablado (20,23 km) i Arredondo-Les Machorras (24,03 km).
Seccions 3 i 4 (dissabte dia 12); Villanueva-Gama (20,36 km), Güemes (13,43 km).

Un traçat compacte d’un total de 523,37 km, dels quals gairebé un 30% (156,10%) seran de velocitat. Com es pot comprovar les especials a superar seran 8 (4 diferents).

Per al pilot de Suzuki, el ral·lide Cantàbria és una de les proves de les quals guarda grats records. L’objectiu en el comiat no pot ser un altre que ampliar aquest palmarès de bones sensacions. Així ens ho comentava abans d’iniciar el desplaçament a Santander: Després d’una vintena d’anys disputant el Ral·li de Santander hi ha hagut de tot però, és cert que els bons records superen amb escreix a les situacions compromeses. És un ral·li que té totes les dificultats d’una prova de la zona cantàbrica: carreteres estretes, amb zones en què l’asfalt llisca molt tant en sec com en moll, climatologia impredictible, … Sens dubte complicat i molt bonic de córrer, les especials m’agraden. Intentarem continuar lluitant entre els més ràpids.

Mantenir la ratxa de bons resultats també està entre les intencions d’un Vinyessempre amb el suport, també a Cantàbria, dels afeccionats. Aquestes eren les seves paraules: Estem en la recta final de la temporada i és el moment de donar-ho tot per estar en les millors posicions possibles en les diferents classificacions del CERA. El subcampionat de Marques per a Suzuki encara és possible (estem a 15 punts del 2n classificat), mentre que també tenim opcions per al podi absolut de pilots i copilots. Ara mateix estem a 28 punts bruts dels quals ens precedeixen però, descomptant dos resultats de la primera part de la temporada, la diferència real queda reduïda a 2 punts. És a dir, tot és possible.

El shakedown tindrà a la localitat anomenada Hermosa com a punt de referència, amb zona d’assistència en el pàrquing de l’Hotel Adelma a Hoznayo. El recorregut previst és de 3,60 km, entre les localitats de Hermosa i La Cavada. El test, per als pilots prioritaris, es posarà en marxa a les 9.00 hores (divendres dia 11), mentre que el TCC es correrà entre les 11.15 i les 11.45 hores de la mateixa jornada.

Els organitzadors s’han vist obligats a canviar la ubicació del podi de les cerimònies de sortida (divendres a les 20.00 hores) i lliurament de trofeus als vencedors (dissabte a les 21.40 hores) , a causa de la gran quantitat d’equips inscrits al ral·li. De l’habitual plaça d’Alfons XIII es passarà a l’aparcament del Palau de Festivals, al carrer Gamazo de la capital càntabra.

El 40 Rally Blendio Santander – Cantàbria s’iniciarà a les 7,30 hores del dissabte (dia 12) des del podi situat en la zona d’assistència, en el pàrquing de l’Estadi del Sardinero, a Santander.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada