Després d’un mes sense competir, els equips que disputen el Campionat d’EspanyaRal·lis d’asfalt tornaran a l’activitat corrent el Rallye Ourense – Ourense termal. Serà la primera de les tres visites previstes a la comunitat gallega, en tot just 45 dies.
Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+) acudiran a la cita amb l’ànim de repetir el triomf assolit la temporada passada en la categoria N5. En aquesta ocasió aconseguir un lloc entre els millors de la classificació absoluta serà més complicat. L’Ourense 2019 serà vàlida pel Super Campionat d’Espanya de Ral·lis (SCER), un fet que ha tingut una repercussió directa en la llista d’inscrits.

Els participants en la 52a edició de l’Escuderia Ourense hauran de superar un recorregut de 563,91 km, dels quals 176,64 km, seran cronometrats. La prova estarà dividida en 2 etapes, amb sortida i arribada al podi situat al Jardí del Posío, i 5 especials de velocitat que s’hauran de superar dues vegades cadascuna.
En el decurs de l’etapa inicial (divendres dia 7), els obstacles previstos son ben coneguts pels equips que han estat de manera habitual en el podi de sortida de l’Ourense. Esgos (15,28 km), Cañón do Sil (22,21 km), seran les cronometrades, amb idèntic traçat al de la temporada passada.
Les novetats en el recorregut estaran en la 2a etapa (dissabte dia 8). El bucle format per: Vilar de Condes (13,45 km), Beresmo (11,33 km) i Carballiño (26,05 km) configuraran el recorregut. Esmentar que Carballiño mai s’ha disputat en aquest ral·li gallec.

Per al tàndem de l’equip Suzuki Motor Ibèrica, Ourense sempre és una de les cites més complicades de la temporada. Segons sembla, aquesta vegada no serà l’excepció. Així ho comentava Vinyes abans d’iniciar el llarg desplaçament a terres gallegues: Aquest any el ral·li comença molt fort, disputar Cañón do Sil durant la primera etapa (2a i 4a especial del ral·li), fa presagiar que al final d’aquesta etapa pot haver-hi diferències notables.
Un altre punt de dificultat serà l’especial nova del recorregut. Els 26 km de Carballiño poden tenir repercussió en la classificació final, tenint en compte que la segona passada serà l’última el ral·li.
Com de costum Ourense serà un ral·li exigent tant per als pilots com per a les mecàniques.

A tot el que comenta Joan, cal afegir un factor que en el nord d’Espanya i a Galícia en particular, sempre pot sorprendre i complicar el ral·li una mica més, ens referim a la climatologia: Sens dubte, he comentat en més d’una ocasió que, a pesar que la prova sempre es disputa al juny, hem corregut l’Orense amb calor extrema, amb ambient fresc, pluja, boira,… Veurem que ens toca aquest any.
Sigui el que sigui, intentarem concentrar-nos, a cada moment, en el que toc fer de manera immediata i anar superant les adversitats que vagin sorgint. Tinc clar que no hi ha una altra opció millor.

El Recinte Firal Expourense (assistències) i el Jardí del Posío (parc tancat, podi, …) seran un any més els escenaris en els quals els afeccionats podran veure de prop als participants a partir del dijous (dia 6).

Abans, a partir del dimarts (dia 4), els equips ja estaran en la capital gallega preparant les jornades de reconeixement. Uns reconeixements que es duran a terme durant els dos dies següents.

El shakedown i la prova especial de qualificació (TCC) es correran el divendres (dia 7) a partir de les 9.00 hores. Una vegada establert l’ordre de sortida i completada la roda de premsa prèvia a la prova, arribarà el moment en què els participants podran activar el modo-Ral·li.
La cerimònia de sortida del 52 Rallye Orense – Orense termal començarà a les 16.00 hores del mateix divendres, en el podi situat al Jardí del Posío.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada