Vinyes-Mercader acaben la seva ‘relació’ amb el Suzuki Swift al Circuit del Jarama

EL X Ral·li Comunitat de Madrid – RACE, última cita del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) 2019, va ser l’escollida per l’equip Suzuki Motorsport per a donar per finalitzat el periple del Swift R+ (N5) com a vehicle de competició del seu pilots oficials en el món dels ral·lis.

Així doncs, Joan Vinyes-Jordi Mercader van disputar l’última prova al volant de l’esmentat Swift R+ (N5), acabant el Ral·li CM-Race en la 2a posició la categoria (N5), una categoria en la qual ja eren campions d’Espanya 2019, i situant-se en el top10 d’una classificació absoluta amb majoria de mecàniques R5.
Cal esmentar que la recta final de la prova del RACE, va estar marcada per un problema en la caixa de velocitats,  aquest imprevist els va allunyar Vinyes-Mercader de la lluita del qual hagués estat el seu sisè triomf de la temporada.

Quant a la climatologia que han hagut de suportar els participants i, en general, tots els assistents que s’han acostat a les especials cronometrades, ha estat molt adversa sobretot durant la disputa de la primera part de l’etapa inicial.
Pluja, boira i ratxes de fort vent van ser els elements que més van dificultar la labor dels pilots, al mateix temps que posaven a prova la resistència dels afeccionats que seguien la competició a peu de carretera.

Etapa 1: Seccions 1 i 2 (divendres dia 22); Port de la Puebla (15,88 km) i El Berrueco (10,56 km). La 2a secció s’acabarà amb el primer pas pel Circuit del Jarama – sentit normal (18,52 km).
Vinyes-Mercader van començar amb força la 1a secció i en el primer pas per la Puebla, van superar amb claredat (11”) als seus rivals directes (Compaire-Carrasco) de la categoria N5. A el Berrueco van ser Compaire-Carrasco els més ràpids i es van acostar a tan sols 3” del tàndem de l’equip Suzuki Motorsport, una vegada superades les dues especials inicials.

Després d’aquesta 1a secció, Vinyes posava l’accent en les inclemències del temps: Està plovent molt i l’asfalt de les cronometrades està molt delicat, llisca molt, … A més en diverses parts del recorregut la visibilitat era nul·la. Sens dubte, hem passat per situacions molt complicades.

La 2a secció es va iniciar sense canvis significatius, quant al temps. No obstant això, van seguir fidels al seu millor ritme i van aconseguir superar les tres especials entre els més ràpids, a més d’evitar riscos inútils.
Aquesta estratègia els va portar a finalitzar al capdavant de la classificació dels N5, els seus rivals directes continuaven sent Compaire-Carrasco, però distanciats a gairebé 1’. Així doncs el seu avantatge era important.
En la classificació absoluta se situaven en una meritòria 6a plaça, una posició difícil d’aguantar tenint en compte que tant els equips que els precedien com els que tenien per darrere portaven vehicles amb millors prestacions (R5).

En finalitzar la jornada, Joan es mostrava satisfet de com s’havien resolt les dificultats de la jornada: Ha estat una primera etapa molt dura. No havíem d’arriscar, vam arribar a Madrid amb el títol en la butxaca, no obstant això lluitar pel triomf de la N5, crec que era un fet que aviam d´intentar. De moment ho estem aconseguint. Demà, en les tres passades pel Jarama l’objectiu principal serà acabar el ral·li. Per cert … diuen que la climatologia serà més favorable, veurem.

Etapa 2; Circuit del Jarama x 3, en diferents versions.
La jornada es presentava tranquil·la per a l’equip Suzuki Motrosport, l’avantatge amb els seus perseguidors era important i semblava que, sense la necessitat de prendre riscos, el primer lloc estava assegurat.
Però el desenllaç de les carreres en general, a vegades, és capritxós i quan menys t’ho esperes, la situació es complica. Això els va passar a Vinyes-Mercader que en la quarta volta del primer pas pel Jarama, en sentit invers a l’habitual, el canvi de velocitats va dir prou i va quedar bloquejat amb la 1a velocitat posada. Van poder acabar l’especial perdent 2’, i la situació de privilegi que tenien des de l’inici de la prova.

Després d’una reparació exprés a càrrec dels tècnics d’ARVidal, van poder continuar en competició però, recuperar el temps perdut va resultar impossible. El triomf en la categoria N5, es va quedar a només 14”.

Una vegada acabat el ral·li. Joan ens comentava d’aquesta manera les seves impressions: Ho hem intentat fins al final però no ha estat possible. Ens hauria agradat acabar la nostra última carrera amb el Swift R+ (N5) a l’esglaó més alt del podi, però ens han faltat 14” per a aconseguir-lo.
És cert que ens queda la satisfacció d’haver revalidat el títol nacional de la N5 unes setmanes abans, és a dir, vam arribar a Madrid amb l’objectiu principal resolt. No obstant això, tenir el triomf tan a prop i que s’escapi …

El Suzuki Swift R4lly S (R4) va començar a rodar en el Jarama.
Una vegada finalitzat el X Ral·li CM-RACE, el circuit del Jarama va quedar a la disposició de l’equip Suzuki Motorsport perquè els seus equips oficials, Joan Vinyes-Jordi Mercader i Javier Pardo-Adrián Pérez, comencessin a familiaritzar-se amb la mecànica que pilotaran la pròxima temporada.

De moment les primeres impressions són molt positives, l’opinió generalitzada era: Estem molt il·lusionats amb el nou projecte i amb ganes començar a treballar en la posada a punt del Swift R4lly S.

Tot sembla indicar que no hauran d’esperar massa a poder comprovar in-situ les reaccions de la nova mecànica de Suzuki.

TOTES LES NOTÍCIES