Vinyes es proclama campió d’Espanya de Ral·lis d’asfalt

Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van completar, guanyant la categoria N5, la seva participació en el XXV Ral·li La Nucia – Mediterrani Trofeu Costa Blanca, penúltima prova del calendari del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’asfalt (CERA) de la present temporada.
Després d’una fase inicial amb dubtes quant a la possibilitat d’estar entre els millors, Vinyes-Mercader (Suzuki Swift R+) van protagonitzar un excel·lent final de ral·li que els va portar fins al triomf de la categoria N5 i al 4t lloc de la classificació absoluta.
Aquest triomf, el 5è de la present temporada, ha estat decisiu per revalidar el títol de CAMPIONS D’ESPANYA assolit en la passada edició de l’esmentat certamen. Es evident doncs, que Vinyes Mercader aniran a l’última cita del calendari del CERA  2019 amb el deures fets.

A la Costa Blanca, el sol i el vent van ser els elements climatològics que van predominar, tant durant les jornades dels reconeixements de les especials com en els dos dies (8 i 9), en els quals els pilots es van situar als comandaments dels vehicles de competició. A les hores centrals del dia, els termòmetres es van acostar als 20°.

Shakedown – Qualificació Callosa d’en Sarria i Guadalest (4 km):
La coneguda pujada al Castell de Guadalest, escenari d’una prova vàlida per al campionat regional de Muntanya, va tornar a ser el lloc triat perquè els equips fessin l’últim test amb el vehicle de competició (divendres dia 8). El plantejament de Vinyes-Mercader va ser l’habitual encara que, a La Nucia, les sensacions en finalitzar el test no van ser tan positives com en altres ocasions. Així ens els comentava VInyes una vegada acabat el tram de qualificació: La veritat és que quan he vist el crono final m’ha decebut una mica, pensava que havíem pujat més de pressa. Durant les pujades anteriors el Swift no anava del tot bé, hem fet diversos canvis però, després de com ha sortit tot plegat, no hem aconseguit trobar la millor versió de la nostra mecànica.

Una vegada triat el 6è lloc en l’ordre de sortida, el pilot de l’equip Suzuki Motorsport es mostrava confiat a poder completar un bon ral·li La Nucia: El lapsus de Santander està oblidat i ara mateix només pensem a recuperar la millor línia en les dues proves que resten del CERA 2019 i finalitzar la temporada amb les millors sensacions.

Seccions 1 i 2 (dies 8 i 9); Tram Espectacle (1,7 km) , Relleu-Penàguila (21,48 km), Gorga-Fageca (12,81 km) i Famorca-Castells (7,03 km).
Durant la mateixa jornada inicial de La Nucia 2019, es va disputar la primera especial (2 voltes a un traçat marcat en el circuit de karting Finestrat). Vinyes-Mercader van aconseguir una meritòria 6a posició absoluta, liderant la classificació dels N5. No hi ha dubte que el ral·li començava de manera esperançadora.

La continuació no va resultar tan positiva. Des del primer pas per Relleu-Penàguila, es va poder comprovar que el ritme del Suzuki Swift número 5, no era el millor. Malgrat tot Vinyes-Mercader, no van perdre de vista als seus predecessors, van acabar aquest primer bucle d’especials en la 2a posició de la N5, a 20” dels seus companys Pardo-Pérez, i en la 7a plaça de la classificació absoluta. Segons el pilot de Suzuki: Aquest inici ha estat complicat, no hem encertat amb el millor setup i el ritme que hem tingut no ha estat al nivell dels més ràpids.

Secció 3 (dia 9); Relleu-Penàguila (21,48 km), Gorga-Gorga (13,42 km), 13,75 km, i El Rebolcat (13,75 km).
En el segon bucle de la jornada, destacar que no es va repetir al 100% el traçat inicial, es va mantenir la mateixa tendència. Van lluitar per mantenir-se entre els millors i van aconseguir el seu objectiu fins i tot millorant algun lloc, degut a que la duresa del traçat va començar a fer-se notar en alguna mecànica rival.

Vinyes Mercader van arribar al reagrupament de meitat de ral·li com a líders de la categoria N5, amb 21” d’avantatge respecte al seu rival directe (Pardo-Pérez), i en la 6a posició de l’escratx. La situació no era la ideal, però Joan es mostrava amb confiança de poder completar la prova i continuar sumant punts en les classificacions del CERA 2019, amb tot també es mostrava així de caut: Hem superat al meitat de La Nucia 2019, queda molt ral·li per davant i cal tenir en compte que el bucle que es repeteix dues vegades aquesta tarda, es fa sense assistència, és a dir, després del primer pas amb el Coll de Rates només hi ha un reagrupament de 30’ abans d’iniciar el segon bucle. A més, la segona passada per ambdues especials es farà de nit. Encara pot passar de tot.

Seccions 4 i 5 (dia 9); Petracos-Pego (18,41 km) i Coll de Rates (12,04 km).
La recta final del Ral·li, en aparença, va ser més tranquil·la per al tàndem de l’equip Suzuki Motorsport. Es van oblidar per complet dels R5, que feien la seva carrera per a decidir el triomfador del ral·li i es van mantenir de manera regular al capdavant de la N5 que, a priori, era el seu objectiu principal per a la cita de La Nucia.

Després de la primera passada per les especials esmentades, el seu avantatge al capdavant de la seva categoria era de 43”, mentre que una vegada completades totes les especials del ral·li, aquesta diferència es va ampliar fins a quasi 2’.

Una vegada superat el tràmit final d’entrar el Suzuki Swift R+ al parc tancat final, Joan Vinyes va respirar tranquil, el títol de la categoria N5 ja era una realitat: Ha estat una jornada molt complicada, sobretot pels problemes que ens han acompanyat durant tot el matí. Amb el canvi d’escenari sembla que les coses ens han anat millor, ens hem centrat sobretot a acabar el ral·li i ho hem aconseguit a més, com a vencedors de la N5. Un resultat que, després de no puntuar a Santander, necessitàvem per no esperar a concretar el títol a una última cursa que es disputara, gaire-bé en la seva totalitat, en diferents traçats marcats en el sempre complicat circuit del Jarama.

Així doncs, el CERA 2019 viurà el seu últim capítol dins de 15 dies (22 i 23 de novembre), amb la disputa del IX Rally Comunidad de Madrid – RACE. Com be esmentava Vinyes, el circuit del Jarama, en aquesta ocasió més que mai, serà el centre neuràlgic del ral·li. A part de situar les diferents seccions administratives a les seves instal·lacions i d’acollir, en el paddock, la logística dels equips. En la pista es disputaran bona part del recorregut que decidirà tant les classificacions del ral·li com del CERA de la present temporada.

TOTES LES NOTÍCIES