Victòria d’Òscar Pujol a la Titan Desert després d’una escapada de 140 quilòmetres

oscar-pujol-titan

El corredor Óscar Pujol, de l’equip Powerade IÓ4, ha estat el vencedor de l’etapa més llarga de la història de la Titan Desert by Garmin, de 146 quilòmetres, després d’una escapada des dels compassos inicials. Ibon Zugasti (Probike) es manté com a líder de la general.
Óscar Pujol ja té l’etapa que buscava en el seu debut en la Titan, gràcies a una escapada des de la sortida de meta que li ha portat al triomf. Al costat de Diego Tamayo, Pujol ha deixat als favorits amb el seu atac matiner i el seu avantatge s’ha consolidat amb el pas de les hores.
“Ja tinc la meva etapa i crec que avui era la meva última oportunitat perquè ara vénen les jornades de desert i no sé com vaig a respondre”, ha declarat en meta el vencedor, corredor professional de carretera.
El grup amb els aspirants a la victòria, on estava el líder, ha deixat marge als escapats, i han arribat a acumular més de 15 minuts a partir del quilòmetre 104.
Després de diversos atacs entre els dos corredors que es disputaven l’etapa, finalment Pujol ha demostrat la seva qualitat en l’exigent port de Bellkasen, i ha sentenciat la seva victòria d’etapa. Ara ha escalat fins a la cambra posada de la general després de retallar 19 minuts amb els favorits.
El corredor espanyol ha arribat exhaust al campament, i ha hagut de ser atès per recuperar-se de l’esforç. No obstant això, s’ha mostrat molt feliç per complir l’objectiu de guanyar una etapa en la Titan.
Ibon Zugasti ha pogut mantenir el liderat. El corredor basc ha criticat durament al seu company d’equip Josep Betalú, que li ha atacat sent líder quan ha trencat el pedal de la bici i ha perdut uns metres.
Encara així, Zugasti ha pogut enllaçar amb el grup principal i tan sols ha perdut uns segons amb Milton Ramos, tercer en la general. El segon en la classificació segueix sent el txec Ondrej Fojtik i aquests tres homes semblen destinats a disputar-se el triomf final.
En fémines, Claudia Galícia ha fet el ‘hat trick’ de victòries superant una vegada més al seu rival Sonya Looney. La catalana està en plena forma i ha entrat en el lloc 36 de la classificació general total, superant a rivals de molta entitat.
L’etapa d’avui, la més llarga de la història, ha deixat petjada en els participants, que han arribat esgotats a una línia de meta situada en un campament als voltants de Boudnib, en ple desert marroquí.

TOTES LES NOTÍCIES