Victòria de prestigi en el Ral·li d’Andorra Històric

ral·li historic

L’equip compost per Tere Armadans i Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2) ha aconseguit la victòria en el 44è Ral·li d’Andorra Històric, prova de regularitat per a automòbils clàssics que s’ha disputat per rutes del principat, amb 161,24 km de regularitat controlada amb carretera tancada. La victòria d’aquest equip femení, una de les sensacions de la temporada catalana i espanyola de ral·lis de regularitat, ha estat fruit d’una magnífica actuació després de liderar la provisional des del segon tram. Han ocupat les altres dues places del podi Kim i Helena Vilatarsana (R 5 Copa Turbo) i Jordi Renú-Núria Bergel (BMW 325i), tots dos equips molt eficaços.

96 cotxes van ser els que van prendre la sortida, molts d’ells francesos i espanyols, que s’unien a una representació andorrana cada vegada més nombrosa, amb diverses unitats inscrites pel BMW Club Andorra. La primera etapa constava de sis trams, amb dues voltes als trams ‘Ordino’, ‘Beixalis’ i ‘Bixessarri’, encara que la primera passada a aquest últim tram havia d’anul•lar-se per seguretat. L’etapa concloïa amb un reagrupament al parc d’oci Naturlandia, a Sant Julià de Lòria, des d’on arrencava, ja de nit, la segona etapa amb altres sis trams, dues passades a ‘La Rabassa’ i ‘Canillo’ i una única passada a ‘Fontaneda’ i ‘Sant Julià’.

Ràpidament es va advertir que el fort ritme del ral·li sorprendria a més d’un participant, registrant-se un fort sedàs de cotxes que arribava a les 11 unitats en la primera etapa i a 18 en la segona, mentre que una gran majoria de participants penalitzaven en els controls horaris. Tot això va acabar repercutint en la classificació final. El duo de Seat Cotxes Històrics, compost per Joan Dalmau-Fernando Salvador, als comandaments d’un bonic 124 SC, era el primer capdavanter per davant de l’equip femení Armadans-Vives (Porsche), que es col·locava primer en el segon tram, posició que ostentarien fins a la meta.

En aquesta fase inicial, entre els equips que van aconseguir destacar cal esmentar a Oriol Ribalta-Núria Renú i el seu bonic Ford GT40 rèplica, Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (VW Golf GTI), Antonio Verdaguer-Maria Jesús Mora (Porsche 944 Turbo), Jordi Renú-Núria Bergel (BMW 325i) i especialment Kim i Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo), que després d’un primer tram de test van prosseguir amb una forta recuperació que els va permetre acabar la primera etapa a només 3,1 punts de les noies capdavanteres.

La segona etapa arrencava des de Naturlandia pràcticament tal com va finalitzar la primera, amb Armadans-Vives defensant com unes grans pilots el seu liderat, amb unes diferències entre els primers classificats tan minses que tan sols unes poques dècimes separaven als primers classificats. Amb l’escratx a ‘La Rabassa’, la parella del Nenes Team demostrava que anava a per la victòria, augmentant de mica en mica la distància sobre els seus perseguidors, al mateix temps que Verdaguer-Mora assetjaven als Vilatarsana i Renú-Bergel feien el propi amb Valverde-Grandia, un munt d’interessos en joc que en els últims trams va aconseguir el seu punt àlgid. Una penalització de 10 punts va retardar en dues posicions a Verdaguer-Mora, al mateix temps que Renú-Bergel acabaven en gran, aconseguint el tercer graó del podi després dels infranquejables Vilatarsana.

En el repartiment de premis de l’Hotel Coma, el comentari general era el mateix: S’havia viscut un gran Ral·li d’Andorra, dur i selectiu, que amb el format d’un únic dia ha significat una prova en la qual la dificultat nocturna i el kilometratge l’han fet diferent a les últimes edicions.

Després d’aquesta segona prova esportiva en dues setmanes, l’Automòbil Club d’Andorra prepara la temporada d’hivern, que arrencarà pel desembre amb l’Andorra Winter Rally i el Trofeu Andros i culminarà al gener i febrer de 2016 amb les GSeries.

Classificació final 44è. Ral·li d’Andorra Històric

1-Tere Armadans-Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2), 35,9 punts
2-Kim Vilatarsana-Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo), 52,5 punts
3-Jordi Renú-Núria Bergel (BMW 325i), 60,7 punts
4-Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (Volkswagen Golf GTI), 63,3 punts
5-Antonio Verdaguer-María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo), 68,7 punts
6-Joaquim Gummà-Quim Turón (BMW 323i), 77,4 punts
7-Josep Maria de Ferrer-Joaquim Alsina (Porsche 911 SC), 93,9 punts
8-Jean-Paul Hugon-Jacques Secretant (BMW 325 IS), 99,6 punts
9-Josep Maria Alvarez-Rubén Fontrodona (Renault 5 GT Turbo), 101,3 punts
10-Joan Salinas-Joan Codinachs (Seat 1430-1600), 120,8 punts
11-Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 911 T), 130,5 punts
12-Joan Carrancà-Sònia Carrancà (BMW 2002 Touring), 131,2 punts
13-Nadine Brulant-Michelle Paques (Mazda 323 4×4 Turbo), 131,3 punts
14-Gerard Espunyes-Ramon Espunyes (Porsche 944 Turbo), 134,0 punts
15-Víctor Sagi-Víctor Sagi (Porsche 911 S), 139,4 punts
Etcètera fins a 67 classificats dels 96 sortits

Guanyador Amateurs: Albert Casadevall-Carles Terrades (BMW 325i)
Guanyadora per Escuderies: BMW Club Andorra
Guanyador Categoria 1: Kim Vilatarsana-Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo)
Guanyador Categoria 2: Tere Armadans-Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2)
Guanyador promig Sport: Eduard Poveda-Victòria Carrascosa (Volkswagen Golf GTI)
Guanyador promig Original: Tere Armadans-Anna Vives (Porsche 911 Carrera 3.2)
Guanyador Trofeu Joan Montes: Kim y Helena Vilatarsana (Renault 5 Copa Turbo).

(Text i foto: ACA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada