Vallter 2000 i Vall de Núria, es consoliden aquest estiu com a destí turístic de proximitat

La Vall de Núria
La Vall de Núria. Foto: FGC

Aquesta temporada d’estiu, 142.822 visitants han gaudit de les dues estacions de muntanya de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al Ripollès, Vallter 2000 i Vall de Núria, un 83% dels registrats durant el mateix període de l’any passat. En una temporada marcada per la situació excepcional generada per la Covid-19, les dues estacions s’han situat com a referent turístic de proximitat.

Vallter 2000 ha superat la xifra de 10.195 visitants del Telecadira Panoràmic aquest estiu, un increment del 68% respecte els 6.062 de l’any 2019. Una xifra a la qual cal sumar-hi les persones usuàries que, sense fer ús del telecadira, han gaudit de l’estació i de les activitats i serveis que ofereix Vallter 2000.

En aquest sentit, Vallter 2000 es consolida com un destí popular per als practicants de ciclisme de carretera gràcies a la creixent fama del port ciclista rebatejat com a “Sostre de Catalunya”. A més, l’estació esdevé un punt de trobada per a famílies, senderistes i trail runners de la província de Girona que volen gaudir de l’alta muntanya i el medi natural a prop de casa gràcies a les instal·lacions i serveis que ofereix als visitants.

 

Augmenta l’afluència de visitants al setembre a Vall de Núria
Tot i començar la temporada el 19 de juny, gairebé tres setmanes després respecte l’any passat, i no comptar amb totes les activitats i serveis oberts a causa de la Covid-19, Vall de Núria tanca un estiu marcat pels resultats del mes d’agost, similars als de l’any passat, i l’augment de visitants al setembre.

Durant el mes d’agost, l’estació ha registrat 69.084 visitants, xifra que suposa el 97,1% respecte als 71.118 de l’any passat. Durant el mes de setembre ha augmentat un 4,9% el nombre de persones que han gaudit dels actius que ofereix Vall de Núria, 31.601 en relació amb les 30.124 del mateix període del 2019.

El remodelat Telefèric Coma del Clot, que arriba fins al Pic de l’Àliga i ofereix unes vistes panoràmiques excepcionals de la Vall i del seu entorn, ha aconseguit una gran acollida entre el públic, transportant 31.009 persones. Una xifra que supera les 30.846 registrades el 2018 durant la mateixa època. Cal recordar que l’any 2019 el telefèric va estar tancat al públic durant els mesos d’estiu per obres de millora a la infraestructura. Pel que fa al mes d’agost, el nou Telefèric ha registrat 16.370 passatgers, un augment del 14,9% respecte als 14.249 del 2018.

Aquest estiu, a més, s’ha estrenat un nou servei d’àudio guiatge amb suport aplicació mòbil que complementa la visita a la Vall i el viatge en el Cremallera i que fan servir un 15% de les persones que viatgen en el tren. Una altra novetat de l’estació ha estat l’experiència ‘Un viatge a una vall única: Vall de Núria’ que posa en valor els trens d’època suïssos MGB com un transport genuí d’alta muntanya. Aquests vehicles conduïen als viatgers a la localitat alpina de Zermatt i, ara, Vall de Núria ofereix la possibilitat de gaudir del seu confort, amb l’acompanyament d’un guia i un tracte exclusiu i diferenciat.

 

Vallter 2000 i Vall de Núria es preparen per a la temporada d’hivern
Vallter 2000 va tancar la temporada d’estiu el passat 13 de setembre mentre que Vall de Núria no acaba la seva activitat i obrirà diàriament fins l’1 de novembre. A partir de llavors, continuarà oberta els caps de setmana amb el Cremallera, el telefèric, la botiga, un punt de restauració i el Parc Lúdic fins a l’inici de la nova temporada d’hivern. Ambdues estacions han estat treballant també en el manteniment i la preparació de les pistes i instal·lacions per a la propera temporada d’hivern 20-21. En aquest sentit, FGC Turisme està realitzant totes les actuacions necessàries per poder obrir les seves estacions a partir de l’1 de novembre, sempre que les condicions meteorològiques i d’innivació ho permetin.

Durant aquesta temporada d’estiu, FGC Turisme ha vetllat per la seguretat tant de les persones usuàries del personal en la contenció de la pandèmia de la Covid-19. D’aquesta manera, s’han aplicat protocols seguint les indicacions de les autoritats sanitàries competents, que han permès oferir el servei amb les màximes garanties de seguretat per prevenir el contagi. També s’han aplicat mesures de prevenció i senyalització per preservar la salut de tothom basades en la higiene, la protecció i el distanciament social. En aquesta línia, FGC Turisme continuarà adoptant totes les mesures necessàries per garantir un servei segur als seus visitants també a l’hivern.

TOTES LES NOTÍCIES