vallnordSumant el nombre de seguidors de Vallnord i Vallnord Snowparks, l’estació andorrana esdevé el primer complex d’Europa amb més seguidors a Facebook, amb 115.172 fans, per davant de l’estació tirolesa Herz der Alpen, amb 108.761, i de la francesa Megève, amb 105.489. En l’àmbit internacional, Vallnord se situa en el top 3, per darrere de la canadenca Whistler i la nord-americana Vail (Colorado), i es converteix, així, en una autèntica estació 2.0.

L’estació d’esquí de Vallnord és pionera a les xarxes socials. El domini andorrà aposta per la tecnologia 2.0 no tan sols als tres sectors de Vallnord, Arcalís, Arinsal i Pal, on és possible connectar-se mitjançant el sistema Wi-Fi, fins i tot des dels remuntadors i a les pistes d’esquí, sinó també per la dinamització del pla de xarxes socials. Des que Vallnord va entrar amb força a Facebook, concentra la comunitat esquiadora més gran d’Europa amb 115.172 fans (sumant els seguidors de les pàgines de Vallnord i Vallnord Snowparks).

El rànquing el completen Herz der Alpen, amb 108.761 seguidors, i l’estació francesa Megève, amb 105.489. En l’àmbit internacional, Vallnord ocupa la tercera posició, per darrere de dos complexos amb més volum i més quilòmetres de pistes: Whistler (Canadà), amb 126.706 seguidors, i Vail (Colorado), amb 126.553.

D’aquesta manera, l’estació d’esquí andorrana es converteix en una de les preferències dels usuaris de Facebook a l’hora d’escollir destinació de neu, i això implica que la comunitat sigui una valuosa eina de comunicació i informació amb continguts propis per a les xarxes socials.

Mitjançant aquesta plataforma en línia, l’estació andorrana respon dubtes, rep suggeriments i també organitza concursos i promocions en una comunitat que té un perfil d’usuari majoritàriament masculí, d’entre 13 i 34 anys, d’origen espanyol i portuguès.

En aquest sentit, les xarxes socials han permès que Vallnord es faci un lloc en aquest àmbit i han atorgat a l’estació la categoria de destinació de neu interessant. Aquestes accions, que es completen amb material multimèdia que carreguen la mateixa estació o els usuaris, reforcen la imatge de marca, a la vegada que informen de l’estat de les pistes i de les activitats que es poden practicar al domini esquiable.

Però també es creen aliances amb el client gràcies a l’accessibilitat que comporten les xarxes socials. Cal recordar que Vallnord també és present a Twitter (amb 5.465 seguidors), a Instagram, a Foursquare i a YouTube.

Vallnord vol agrair als milers de fans la seva fidelització a Facebook després de superar els 100.000 seguidors. Per això, organitza un concurs en línia que permet al guanyador i a un acompanyant viure Un gran dia a Vallnord, amb allotjament inclòs.

Participar-hi és molt senzill. Només cal que els participants es facin una foto amb un cartell de «fan de Vallnord» en l’idioma que prefereixin (el cartell es pot descarregar des de Facebook) i la imatge més votada pels usuaris de la pàgina serà la guanyadora de la promoció. El termini per enviar les fotos és el proper 30 de desembre.