Unicef dobla el nombre d’hotels adherits a la campanya ‘One Chance for Children’

El Comitè Nacional d’Andorra d’Unicef tanca el 2011 amb el doble d’establiments participants a la campanya One Chance for Children, amb la que els clients donen un euro a l’entitat a través de la seva factura d’hotel. Mentre que el 2010 hi havia uns tretze hotels, l’any passat van augmentar fins la trentena, segons ha explicat la directora de l’ONG, Marta Alberch. Aquesta, junt amb les targetes solidàries dels bancs, ha estat una de les iniciatives que millor resultat ha obtingut en el darrer any.

El nombre d’establiments del Principat que formen part de la One Chance for Children d’Unicef s’ha doblat en l’últim any. Així ho ha indicat la directora del Comitè Nacional d’Andorra, Marta Alberch. Segons les dades presentades en la darrera assemblea de socis, el 2010 hi havia uns tretze hotels andorrans que disposaven de targetes per animar als seus clients a col·laborar en la campanya. El 2011, la xifra ha pujat fins a la trentena, doblant la participació en la mateixa.

Segons Alberch, les causes serien, d’una banda, que ja fa cinc o sis anys que es va posar en marxa la iniciativa i es va coneixent entre els establiments, fins al punt que hi ha empreses que han demanat adherir-se a la campanya. De l’altra, Unicef també ha seguit treballant per fer-ne difusió i implantar tant One Chance for Children com la campanya Moltes Gràcies en més hotels i restaurants. ‘Funcionen molt be perquè la gent pot col·laborar amb petites donacions’, indica la directora de l’entitat.

La primera consisteix en què el client d’un hotel andorrà pot afegir un euro a la factura de la seva estada per destinar-lo als projectes d’Unicef de lluita contra el VIH i la sida al Congo i al Camerun. La iniciativa Moltes Gràcies per la seva part, compta amb una dotzena de bars i restaurants, on els clients poden incrementar en 30 cèntims el compte i aportar aquest diferencial a les campanyes de la ONG.

‘Són el que anomenem microdonacions’, diu la directora d’Unicef, Marta Alberch. ‘La gent col·labora amb poc import però quan són molts aportant poc import, la xifra és important al cap de l’any’, explica. A més, afegeix que ‘en el moment que estem és la manera més fàcil de col·laborar’.

Les campanyes One Chance for Children i Moltes Gràcies, juntament amb les targetes solidàries de MoraBanc i Crèdit Andorrà són les que han tingut millor resultat durant el 2011 i suposen una de les principals fonts de finançament de l’entitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *