Una vuitantena d’afectats per l’afer BPA duran el cas a la Batllia aquesta setmana

bpaUna vuitantena de clients de BPA presentaran aquesta setmana una demanda a la Batllia per tal d’intentar recuperar els diners que tenen bloquejats a l’entitat. Aquesta xifra se sumarà a les prop de 40 que ja s’han presentat de forma conjunta darrerament, fruit de la iniciativa presa per un dels clients afectats, Manu Bustelo. Ell va ser, precisament, un dels primers clients del banc en presentar una demanda judicial per aquest motiu.

Bustelo ha explicat que a través seu i del seu advocat ja s’han presentat una quarantena de demandes a la Batllia de clients que tenen atrapats els seus diners a BPA. Alguns afectats, però, no van arribar a temps per presentar la seva demanda conjuntament, amb aquesta quarantena d’afectats, de manera que ara s’ha preparat una nova tongada.

En aquest cas s’entregaran a la Batllia les demandes de vuitanta persones més, i la presentació tindrà lloc al llarg d’aquesta setmana. A banda, si hi ha més afectats que es posin en contacte amb ell i el seu advocat, Bustelo no descarta presentar un nou bloc de demandes.

En tots els casos, la intenció és la mateixa: “si una persona ha generat, legalment, uns estalvis, i els ha dipositat també legalment a BPA, té dret a que se li reintegrin al 100%”, ha explicat Bustelo. En aquest sentit, ha afegit, “pensem que si no hi hagués una resolució positiva de BPA –que tots esperem que hi sigui-, la via legal és la que ens empara i ens protegeix per tal que puguem obtenir el reintegrament del 100% dels nostres estalvis”.

En relació a la recent creació de la plataforma d’afectats per la crisi de BPA, Bustelo ho ha celebrat, i ho ha atribuït “a la cobertura que han fet els mitjans de comunicació del cas, un fet que ha permès que hi hagués una reacció en cadena”. Ha remarcat que els advocats de la plataforma i el seu estan en contacte “i ajuntant esforços”, ja que “tots tenim estratègies similars, però amb bemolls diferents”.

Bustelo ha aprofitat per posar de manifest un dels casos “més tristos” que ha pogut conèixer fruit de la crisi a BPA. Ha explicat que un noi amb discapacitat s’ha posat en contacte amb ell perquè “té tots els diners a BPA i els necessita per viure”. Com que no els té en un compte corrent, ha afegit, ara mateix els té bloquejats i això li està generant serioses dificultats en el seu dia a dia.

Text i foto: ANA

 

TOTES LES NOTÍCIES