Aquest diumenge s’ha inaugurat al port del Cantó una rèplica de l’antic menhir per tal de commemorar els vint anys de la creació del servei de transport a la demanda entre Sort i la Seu d’Urgell, la primera línia pública de comunicació entre ambdues comarques. La rèplica del menhir és una pedra extreta d’una tartera pròxima al lloc i s’ha col·locat al mateix lloc on hi havia hagut el megàlit, destruït per desconeguts a mitjan segle XX.

A l’acte hi van assistir els alcaldes dels tres municipis que convergeixen al port: Xavier Pedemonte, de Soriguera; Albert Marquet, de Montferrer i Castellbò; i Rosa Fàbrega, de les Valls d’Aguilar. També hi eren presents Jesús Fierro, president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, i Jordi Altieri, conseller del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, així com els conductors de la línia i veïns dels pobles del Cantó.

Després del descobriment de la rèplica, van prendre la paraula els representants locals i comarcals i van donar pas a la lectura d’uns fragments dels llibres Maleïda terbolina i Beneïda terbolina per part del seu autor, Josep Mitjana. L’acte es va cloure amb música d’acordió interpretada per Josep Colom.

El 29 de novembre de 1997, el servei de transport a la demanda de Sort a la Seu d’Urgell realitzava el seu primer viatge. La iniciativa, impulsada pels consells comarcals de l’Alt Urgell i el Pallars Sobirà i finançada pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, representava la creació de la primera línia de transport públic de viatgers entre totes dues comarques.

Inicialment, el servei operava dos dies a la setmana, dilluns i dissabte, amb un viatge d’anada i tornada al matí i un altre, també en ambdós sentits, a la tarda. A partir de l’any 2002, el doble servei va passar a ser diari, de dilluns a diumenge. La línia té parades als pobles d’Embonui, Vilamur, Soriguera, Llagunes, Rubió, Guils, Canturri, Pallerols, Cassovall, Avellanet i la Parròquia d’Hortó. Des d’aleshores, els vehicles que presten el Servei han recorregut més d’1,3 milions de quilòmetres, mentre que han fet ús del servei un total de 48.092 viatgers, gràcies al finançament del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i l’execució dels consells comarcals de l’Alt Urgell i el Pallars Sobirà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada