llovera-haroAlbert Llovera-Àlex Haro (Abarth Grande Punto S2000 preparat per PCR Sport) van acabar el I Ral·li Concello de Curtis amb excel•lents sensacions malgrat la 7ª posició en la classificació final del Grup N (GN). “La prova ha estat molt dura i hem lluitat fins al final per estar entre els millors del Grup N. La punxada ens ha fet perdre un parell de posicions però estem molt contents de com s’ha desenvolupat el ral·li. Aquesta era la valoració que feia Llovera després d’entrar el seu Abarth S2000 al parc tancat fina”.
Els guanyadors de la prova gallega del Campionat d’Espanya de Ral·lis sobre terra va ser l’equip format per Amador Vidal-Francisco Lema (VW Polo), que en la seva tornada fugaç a la competició van demostrar que segueixen sent molt competitius. En aquesta classificació absoluta la segona i tercera plaça van ser precisament per als primers triumfadors del GN, Solans-Ibañez i A.Villanueva-Sánchez.
Es preveia un traçat dur i selectiu per a les mecàniques i, tal com confirmava l’Albert, les previsions es van complir. Van ser nombrosos els abandons per diferents causes, entre ells cal destacar els de pilots amb opcions al triomf com el campió de l’especialitat Xevi Pons, Benito Guerra o Nani Roma. Les pistes presentaven trams molt trencats i amb molta humitat, encara que en la recta final de la prova en algunes zones va aparèixer una mica de pols.
L’inici del ral·li va ser excel·lent. En les primeres especials, Llovera va estar situat en posicions de podi de GN i marcant registres que el situaven entre els deu millors de la classificació absoluta. El pilot d’Abarth explicava d’aquesta manera aquest inici: “Ens va faltar una mica de ritme en la primera especial, però a partir d’aquest instant els cronos van millorar i ens situàvem entre els millors del GN malgrat l’enorme competència que teníem en aquest ral·li”. Com s’esperava Villanueva i Solans es van destacar des de l’inici, però la tercera posició del podi semblava accessible per als campions 2012 de la categoria:”Fins arribar a l’especial C1 semblava possible, però en l’últim quilòmetre d’aquesta especial vam tenir un problema de frens i això ens va fer perdre uns segons que, tal com es desenvolupava el ral·li, eren molt difícils de recuperar”. La igualtat entre diversos equips era total i qualsevol podia guanyar o perdre algunes posicions amb la menor distracció: “Quan faltaven tres especials per al final, quatre equips estàvem separats per només 2”, lluitàvem per la cinquena plaça del GN, però ningú afluixava perquè, era evident, que els que ens precedien també podien tenir algun problema”. Va haver-hi problemes, però Llovera, disposat a anar a per totes en aquesta recta final del ral·li, no els va poder esquivar: “A la penúltima especial una punxada ens va deixar sense opcions de seguir defensant la nostra posició. Vam perdre un parell de llocs en la classificació però vam poder solucionar el problema i continuar fins al final”.
Malgrat el contratemps final, Llovera es mostrava molt satisfet una vegada acabat el ral·li: “Com ja he comentat, estem molt satisfets. Crec que hem protagonitzat un gran ral·li i, està clar, que els problemes que puguin sorgir formen part d’una prova que transcorre per pistes que castiguen molt tant les mecàniques com els pilots”.
Llovera-Haro solament tenen tres setmanes per preparar la propera cita del campionat d’Espanya de Ral·lis sobre terra que, amb tota seguretat, serà diametralment oposada a l’experiència viscuda en terres gallegues. Aquesta tercera prova CERT 2014 es correrà en terres andaluses els dies 17 i 18 de Maig.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada